18.2 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑλληλέγγυα Σχολεία: «Παιδεία χωρίς προνόμια, μάθηση χωρίς διακρίσεις»

Αλληλέγγυα Σχολεία: «Παιδεία χωρίς προνόμια, μάθηση χωρίς διακρίσεις»

Ημερίδα με τίτλο «Παιδεία χωρίς προνόμια, μάθηση χωρίς διακρίσεις» διοργανώνουν τα Αλληλέγγυα Σχολεία, σήμερα Σάββατο 20 Απριλίου στο Πολιτιστικό Κέντρο Μοσχάτου.

Η εκδήλωση αυτή αποτελεί μέρος της διαρκούς προσπάθειας των Αλληλέγγυων Σχολείων για ενίσχυση της δημόσιας παιδείας και του μετασχηματισμού της μέσα από δημοκρατικές πρακτικές και ανοιχτές εκπαιδευτικές κοινότητες.

Λεπτομέρειες της Εκδήλωσης

Ημερομηνία: Σάββατο 20 Απριλίου
Ώρα: Προσέλευση 10:30
Τόπος: Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου, Σολωμού 30, Μοσχάτο (χάρτης: https://maps.app.goo.gl/LzXpvFJhdZ9MRKzT8 )
Σύνδεσμος εκδήλωσης στο Facebook: https://fb.me/e/6G2rlljlZ
Για περισσότερες πληροφορίες: 6932511992

 

Πρόγραμμα Ημερίδας

Προσέλευση: 10:30 π.μ.

Έναρξη: 11:00 π.μ. 
Παρουσίαση και Χαιρετισμοί
Συντονισμός – παρουσίαση: Χρύσα Βαϊνανίδη, δημοσιογράφος

1η θεματική: 12:00-12:45
Η παιδεία ως κοινό αγαθό
Πώς διαμορφώνεται η εκπαίδευση ως ένα «κοινό αγαθό» το οποίο ορίζει και δημιουργεί δημοκρατικά και ισότιμα μια κοινότητα προς όφελος όλων των μελών της; Πώς τα «κοινά» προτείνουν ευρύτερα μια δημοκρατική εναλλακτική πρόταση πέρα από τους νεοφιλελεύθερους αποκλεισμούς και τις οξυμένες ανισότητες και πέρα από συγκεντρωτικούς, ιεραρχικούς τρόπους κοινωνικής οργάνωσης;

Χρήστος Κορολής, εκπαιδευτικός, Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
Αλέξανδρος Κιουπκιολής,Αναπληρωτής καθηγητής πολιτικής θεωρίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

2η θεματική: 13:00-14:45
Αν(…)ελεύθερο πανεπιστήμιο: 

Το δημόσιο πανεπιστήμιο σε κίνδυνο και η ανάγκη υπεράσπισης του.
Το τελευταίο διάστημα, στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αποκρυσταλλώνεται τέλεια η νεοφιλελεύθερη πολιτική μέσα από το τρίπτυχο υποχρηματοδότηση – υποβάθμιση – ιδιωτικοποίηση. Με αφορμή την πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου περί ίδρυσης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, το δίκτυο Αλληλέγγυων Σχολείων ανοίγει μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης. Η θεματική αυτή στοχεύει στο να δώσει βήμα στους πολλούς και πολλές που απαρτίζουν το Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Στις φοιτήτριες και τους φοιτητές που μάχονται για την υπεράσπιση του, στους/στις εκπαιδευτικούς που παλεύουν καθημερινά με την υποχρηματοδότηση και φωνάζουν για την αντισυνταγματικότητα του νέου νόμου, στους/στις αφανείς εργαζόμενους/ες όπως οι Υπ. Διδάκτορες, οι ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ, οι αμισθί μεταδιδακτορικοί/ες ερευνητές/τριες. Τα αλληλέγγυα σχολεία όμως δεν είναι εδώ ως σχολιαστές μιας εξελισσόμενης πραγματικότητας αλλά προσπαθώντας καθημερινά, στο πεδίο, να εφαρμόζουν τις θεωρήσεις τους. Συνεπώς, από τη συζήτηση δεν θα μπορούσε να λείπει το όραμα των αλληλέγγυων σχολείων, μέσα από τα μάτια των ανθρώπων που συμμετέχουν στην παρούσα ενότητα και συμπορευόμαστε στη διεκδίκηση δημόσιας, δωρεάν, συμπεριληπτικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες, από το σχολείο μέχρι το πανεπιστήμιο.

Μαρινίκη Κολιαράκη, μέλος του δικτύου αλληλέγγυων σχολείων και υποψήφια διδακτόρισσα στο τμήμα Μηχανικων Βιοϊατρικης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Δημήτρης Καλτσώνης, Καθηγητής θεωρίας κράτους και δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήµιο
Βασιλική Κολεσιώτη, Φοιτήτρια στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, ΠΑΜΑΚ
Βασίλης Βλαχοκυριακος, Αναπληρωτής Καθηγητής Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή και Συμμετοχικών Τεχνολογιών στη Σχολή Επιστήμης Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Νιούκαστλ (Αγγλία)

3η θεματική: 15:00-16:45
Τα Σχολεία χτίστε ή τα Σχολεία γκρεμίστε; 

Ο κίνδυνος απαξίωσης του Δημόσιου Σχολείου
Το δημόσιο σχολείο σήμερα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης βρίσκεται σε διαδικασία αποδυνάμωσης και απαξίωσης. Όλο και περισσότεροι μαθητές τείνουν να μην παρακολουθούν ικανοποιητικά, να έχουν χαμηλές επιδόσεις, να στρέφονται προς την τεχνική εκπαίδευση ή να εγκαταλείπουν τελείως τα θρανία. Η αποθέωση της ιδέας του ιδιωτικού και της ιδιωτικοποίησης ως λύσης για όλα ενισχύει αυτήν την αντίληψη. Η πανδημία και οι πολιτικές διαχείρισης της στο σχολείο έχουν επιτείνει τα προβλήματα κι έχουν προσθέσει νέα. Πως συσσωρεύονται τα προβλήματα; Τι συνέπειες έχουν οι πολιτικές και που οδηγούν οι λύσεις που προτείνονται; Ποιος ο ρόλος των αλληλέγγυων σχολείων στην στήριξη και την προώθηση ενός δημόσιου σχολείου, δημοκρατικού, για όλα τα παιδιά, φορέα ελευθερίας και γνώσης;

Βαγγελιώ Μπλατσούκα, Δασκάλα Ειδικής Αγωγής, πρώην Σχολ. Σύμβουλος Π.Ε., Αλληλέγγυο Σχολείο Ταύρου
Σπύρος Πάγκαλος, Καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
Κώστας Πετρίδης, Διευθυντής 6ου εργαστηριακού κέντρου ( ΕΠΑΛ / ΙΕΚ )

4η θεματική: 17:00-18:45
“Ακούγεται η Φωνή μας; “

Μαθήτριες και μαθητές του Δικτύου των Αλληλεγγυων Σχολείων με Μεταναστευτικό βιογραφικό σε μια ανοιχτή συζήτηση εφ όλης της ύλης πανω σε θέματα που αφορούν την κοινωνικοποίηση τους, την εμπλοκή τους με τα Κοινά και την αναγνώριση των δεξιοτήτων τους.

Μαθητές -τριες που συμμετέχουν :
Boughemza Lahoucine
Mohamed Ally
Sonia Katreva
Ahmd hidiat
Mery Esther Mejia
Guest : Peyii Babazadeh

5η θεματική: 19:00-20:45
ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητες και σχολικό περιβάλλον 

Σε αυτή τη θεματική ψηλαφίζουμε τις ευάλωτες ταυτότητες στο σχολικό περιβάλλον, τον εκφοβισμό, τις διάφορες μορφές βίας και τη συμπερίληψη αυτών των ταυτοτήτων και ειδικότερα των ΛΟΑΤΚΙ+ σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής και της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερα μετά την θεσμοθέτηση του γάμου ομόφυλων ζευγαριών, η ορατότητα των οικογενειών με ΛΟΑΤΚΙ+ γονείς αυξήθηκε και το σχολείο βρίσκεται μπροστά στην πρόκληση να υποδεχθεί και να δημιουργήσει ασφαλή χώρο για τα παιδιά και τις οικογένειες. Σε αυτές τις συνθήκες γίνεται περισσότερο αισθητό το διαχρονικό έλλειμμα του δημόσιου σχολείου σε ένα συμπεριληπτικό και ολοκληρωμένο πλαίσιο σεξουαλικής εκπαίδευσης, που να ενδυναμώνει, να τροφοδοτεί με γνώση και να συμβάλλει στη διαχείριση των συναισθημάτων.

Μαρία Λιοτήρη & Απόστολος Πούλιος, εκπαιδευτικοί, Πολύχρωμο Σχολείο
Σπύρος Μποβιάτσης, κοινωνικός επιστήμονας, Colour Youth
Στέλλα Μπελιά, νηπιαγωγός, πρόεδρος των οικογενειών Ουράνιο Τόξο 

Λήξη

Αλληλέγγυα Σχολεία: «Παιδεία χωρίς προνόμια, μάθηση χωρίς διακρίσεις»
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;