16.4 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΓΕΩΡΓΙΑΔείτε πώς 7 ελληνικά οινοποιεία βρήκαν διέξοδο από την κρίση μέσω της...

Δείτε πώς 7 ελληνικά οινοποιεία βρήκαν διέξοδο από την κρίση μέσω της Συμβολαιακής Γεωργίας

Ταξίδι με δρύινο άρωμα και γεύση ξινόμαυρου, μοσχοφίλερου… 

Πελοπόννησος, Μακεδονία και Κυκλάδες είναι από τις περιοχές της χώρας που φημίζονται για τα εκλεκτά κρασιά τους.

Οι γραφικές αμπελουργικές ζώνες που ξεδιπλώνονται από άκρη σε άκρη της Ελλάδας αποτελούν ένα ταξίδι γεύσεων για τους οινόφιλους ανά τον κόσμο. 

Μια επίσκεψη στα κελάρια των οινοποιείων, όπου ξεφεύγουν τα αρώματα από τα δρύινα βαρέλια αιώνων. Μια γεύση από σαββατιανό, ροδίτη, ξινόμαυρο, αθήρι, μοσχοφίλερο. 

Όταν ο αγροτουρισμός συναντά τους “δρόμους του κρασιού”

«Οι δρόμοι του κρασιού» αναδεικνύουν την παράδοση μέσα από επιλεγμένες διαδρομές σε οινοπαραγωγικές μονάδες, παραδοσιακούς οικισμούς και αρχαιολογικούς χώρους. 

Ο αγροτουρισμός αποτελεί μια ειδική μορφή τουρισμού, που συνδέεται άμεσα με τον πρωτογενή τομέα, και μέσω του οποίου μπορεί να ενισχυθεί η θέση του ελληνικού κρασιού στη διεθνή αγορά, αλλά κυρίως η απόκτηση brand name για την Ελλάδα.

Στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από διακόσιες ποικιλίες σταφυλιών, που φθάνουν στα οινοποιεία ανά την επικράτεια για να γίνουν κρασί και να εμφιαλωθούν πριν ταξιδέψουν στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στην Κίνα και σε λοιπούς προορισμούς ανά τον κόσμο. Η πιο ελκυστική αγορά για εξαγωγές είναι οι ΗΠΑ, όπου εκτός από την υψηλότερη τιμή αγοράς ανά μονάδα σημειώνεται και αύξηση της κατανάλωσης, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Αμπέλου, OIV. 

Οι ΗΠΑ κρατούν τα σκήπτρα στο top 10 της κατανάλωσης με 32 Mhl και ακολουθούν Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρωσία, Αργεντινή, Ισπανία και Αυστραλία.

Οι οινόφιλοι των χωρών αυτών αναμένουν να γευτούν φέτος μια από τις καλύτερες παραγωγές ελληνικού κρασιού των τελευταίων ετών. 

Μπορεί η ελληνική παραγωγή σταφυλιών να παρουσιάζει μείωση της τάξης του 10% με 15%, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, αλλά ποιοτικά αναμένεται να παραχθούν «εξαιρετικά» κρασιά, όπως λένε οι οινοπαραγωγοί. 

Η παγκόσμια παραγωγή παρουσιάζει μείωση 7% στα 270 Mhl  το 2014 έναντι  291 Mhl το 2013, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Αμπέλου OIV.

Δείτε πώς 7 ελληνικά οινοποιεία βρήκαν διέξοδο από την κρίση μέσω της Συμβολαιακής Γεωργίας

Η Συμβολαιακή Γεωργία αρωγός για τους Έλληνες οινοποιούς

Το 2015 για την Ελλάδα είναι μια ειδική χρονιά, καθώς σημαδεύεται από τα capital controls. Η λύση δόθηκε άμεσα από την Τράπεζα Πειραιώς για τους οινοπαραγωγούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας –Κτηνοτροφίας, μέσω της «ειδικής κάρτας». 

Περισσότεροι από 15.000 αγρότες που συμμετέχουν στην Συμβολαιακή μπορούν να πληρώσουν κανονικά τους εργάτες γης εξοφλώντας το εργόσημο, μέσω καταθετικού λογαριασμού, με χρήση της ειδικής αυτής κάρτας.

Αμπελουργοί και οινοποιοί επιλέγουν το πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας, το οποίο καλύπτει όλη την παραγωγική, εφοδιαστική και μεταποιητική αλυσίδα του αγροτικού προϊόντος υποστηρίζοντας την επωφελή συνεργασία παραγωγών και επιχειρήσεων εμπορίας, μεταποίησης, αλλά και τη διάθεση της αγροτικής παραγωγής, με μια κοινή συμφωνία προς την κατεύθυνση του αμοιβαίου οφέλους.

Ο αμπελουργός μέσω της ειδικής κάρτας, την οποία παραλαμβάνει χωρίς χρέωση, έχει  εξασφαλισμένο ρευστό, με επιτόκιο από τα χαμηλότερα της αγοράς για επαγγελματικά δάνεια, το οποίο «τρέχει» μόνο για την καλλιεργητική περίοδο και για τα πόσα χρήματα χρησιμοποιεί ο παραγωγός. 

Με τον τρόπο αυτό καλύπτει  το κόστος παραγωγής, από την αγορά των αγροτικών εφοδίων μέχρι την ενέργεια και τα εργατικά, πετυχαίνοντας χαμηλότερες τιμές. 

Οι επιχειρήσεις από την πλευρά τους εξασφαλίζουν την απαιτούμενη πρώτη ύλη, προγραμματίζουν τις πληρωμές και γενικότερα τις ταμειακές τους υποχρεώσεις, ενώ είναι συνεπείς σε συμφωνίες και ρήτρες για την παράδοση των προϊόντων. 

Δείτε πώς 7 ελληνικά οινοποιεία βρήκαν διέξοδο από την κρίση μέσω της Συμβολαιακής Γεωργίας

Επτά ελληνικά οινοποιεία που αναπτύχθηκαν μέσω της Συμβολαιακής Γεωργίας:

Αγροτικός Οινοποιητικός Συνεταιρισμός Νεμέας

«Το οινοποιείο μας είναι το μοναδικό συνεταιριστικό και το μεγαλύτερο της περιοχής», επισημαίνει ο Διευθυντής του Αγροτικού Οινοποιητικού Συνεταιρισμού Νεμέας Παναγιώτης Σταθακόπουλος διευκρινίζοντας ότι είναι ένα από τα 7-8 επισκέψιμα σε σύνολο 39 οινοποιείων της ευρύτερης περιοχής της Νεμέας.

Στο σύγχρονο οινοποιείο του Συνεταιρισμού φθάνουν κάθε χρόνο σταφύλια από 1.000 αμπελουργούς -μέλη για να παραχθούν 5.000 με 8.000 τόνοι κρασιού. «Το 2015 είναι μια μέτρια χρονιά, λόγω ασθενειών, που προκάλεσαν οι βροχές του Μαίου και του Αυγούστου. Ποσοτικά μπορεί να πέσουμε κάτω από το μισό, αλλά ποιοτικά θα είναι μια καλή χρονιά» μας εξηγεί ο κ. Σταθακόπουλος αναπολώντας τις καλές χρονιές που έφθαναν και στους 11.000 τόνους.

Ο Συνεταιρισμός, που ιδρύθηκε το 1937, επέλεξε την ένταξη στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς «για την εξυπηρέτηση των παραγωγών και τη διευκόλυνση του Συνεταιρισμού» επισημαίνει ο Διευθυντής του, προσθέτοντας ότι με τον τρόπο αυτό τους δόθηκε η δυνατότητα εξοικονόμησης πόρων για να προχωρήσουν στην αυτοχρηματοδοτούμενη επένδυση ύψους 150.000 ευρώ για τη γραμμή εμφιάλωσης.  

Η πρώτη ύλη για την παρασκευή των οίνων Νεμέας είναι το αγιωργίτικο, το γνωστό «Μαύρο Νεμέας», το οποίο χρησιμοποιείται για την παραγωγή μιας ευρείας γκάμας κρασιών, από αιθέριο ροζέ μέχρι γλυκό κόκκινο. Η περιοχή είναι γνωστή για τα σχετικά ελαφριά, φρουτώδη και ευκολόπιοτα ξηρά κόκκινα κρασιά της.   

Τα κρασιά του Συνεταιρισμού έχουν διακριθεί με χρυσά (έκθεση Θεσσαλονίκης 1950 και 1956, Παρίσι 1984, Λουμπλιάνα 1976) και αργυρά μετάλλια (εκθέσεις Θεσσαλονίκης 2004 και 2005), καθώς και δυο αστέρια στην Prowein 2005).

Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων

Την 3.500 ετών αμπελουργική παράδοση της Σαντορίνης διασφαλίζουν οι αμπελουργοί του νησιού, μέσω της Ένωσης Συνεταιρισμών Σαντορίνης – SantoWines που ίδρυσαν από το 1947, καταρχήν για να προστατεύσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα. 

Σήμερα, ο Συνεταιρισμός είναι ο μεγαλύτερος οινοπαραγωγός του νησιού, με 1.250 ενεργά μέλη, τα οποία άρχισαν να εντάσσονται στο πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς. Τα μέλη του Συνεταιρισμού καλλιεργούν περίπου 12.000 στρέμματα από τα οποία 11.200 αφορούν λευκές ποικιλίες και τα υπόλοιπα 800 ερυθρές.

«Με την ένταξή μας στην συμβολαιακή θελήσαμε να διευκολύνουμε ως προς την ρευστότητα κάποιους παραγωγούς, οι οποίοι είναι κατά κύριο επάγγελμα αμπελουργοί» τονίζει ο γενικός διευθυντής της Ενωσης Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων κ. Ματθαίος Δημόπουλος και διευκρινίζει ότι «Το 10% των μελών μας, περίπου 200 αμπελουργοί, δεν έχουν άλλη απασχόληση».

Η φετινή χρονιά δεν αναμένεται να έχει υψηλή απόδοση, λόγω των δυο προηγούμενων άσχημων καλλιεργητικών περιόδων, που ταλαιπώρησαν τα φυτά, μας εξηγεί ο κ. Δημόπουλος. Τα μέλη του Συνεταιρισμού αναμένεται να μαζέψουν 2.500 με 2.600 τόνους σταφύλια, «εξαιρετικής ποιότητας» τονίζει ο γενικός διευθυντής της Ενωσης. Η εξαγωγική δραστηριότητα της SantoWines φθάνει στο 5% των παραγόμενων προϊόντων της. Τα κρασιά της εξάγονται σε Αμερική, Καναδά, Κίνα, Γερμανία και άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Οι οίνοι ΟΠΑΠ της SantoWines τυγχάνουν διεθνούς αναγνώρισης και έχουν επανειλημμένα βραβευτεί σε διεθνείς διαγωνισμούς οίνου.

Σήμερα ο Συνεταιρισμός είναι κερδοφόρος, με αυξητική πορεία κερδών, χωρίς υποχρεώσεις και δάνεια.

Οινοποιία Κεχρή

Η οινική ιστορία της οικογένειας Κεχρή ξεκινάει πριν από ένα αιώνα, το 1911, με τον Ευάγγελο Κεχρή. Το 1939 οι τέσσερις γιοί του ανοίγουν το εστιατόριο «Κόκορα», στην παλιά πόλη της Θεσσαλονίκης. Η μεγάλη ζήτηση του κρασιού τους τούς οδηγεί στο πρώτο οινοποιείο, στο Καλοχώρι. 

Το 1984, την επιχείρηση αναλαμβάνει ο Στέλιος Κεχρής, εκπρόσωπος της τρίτης γενιάς της οικογένειας, που έχει σπουδάσει χημικός στη Θεσσαλονίκη και Οινολογία στην Ντιζόν της Γαλλίας. «Κάναμε μεγάλο αγώνα για να ανατρέψουμε την στρεβλή εικόνα που είχαν οι καταναλωτές για τη ρετσίνα. Σήμερα την έχουν αγκαλιάσει και διαπιστώνουμε μια σταθεροποίηση στην κατανάλωση, την οποία περιμένουμε να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια» σημειώνει ο ιδιοκτήτης του οινοποιείου κ. Στέλιος Κεχρής. Η αναγνώριση της προσπάθειας του ήρθε δεκαπέντε χρόνια μετά, το 1999, με τη βράβευση του «Κεχριμπαριού» σε διεθνή διαγωνισμό οίνου. Το 1996 γεννιέται «Το δάκρυ του πεύκου», από την κόρη του, την Ελένη Κεχρή. Οι διεθνείς βραβεύσεις είναι συνεχείς. Πάνω από 60 μετάλλια την τελευταία 8ετία σε διεθνείς διαγωνισμούς για τις τρεις ρετσίνες.

Η δεύτερη μεγάλη προσπάθεια της οινοποιίας Κεχρή είναι ο οινικός τουρισμός. Το οινοποιείο Κεχρή είναι ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Οινοπαραγωγών Αμπέλων Βορείου Ελλάδος (ΕΝ.Ο.Α.Β.Ε.). Ενα μοναδικό τουριστικό και πολιτιστικό πρόγραμμα που δημιουργήθηκε το 1993 και δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες να ανακαλύψουν τα 30 επισκέψιμα οινοποιεία, τους οινοποιούς και τα κρασιά της Θράκης, της Μακεδονίας και της Ηπείρου, με κύριο σκοπό την κοινή προσπάθεια ανάπτυξης του αγροτουρισμού. Το προηγούμενο Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου έκλεισαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι εκδηλώσεις «Βοροινά», που ξεκίνησαν στις 7 του μήνα. Πάνω από 300 ετικέτες απόλαυσαν οι οινόφιλοι στις 38 εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε καταστήματα της συμπρωτεύουσας.  

Το οινοποιείο Κεχρή παράγει εννέα ετικέτες οίνου, κοντά 1.000.000 φιάλες ετησίως. Το 70% της παραγωγής καταναλώνεται εγχώρια και περίπου το 30% εξάγεται από το 1972 σε Γερμανία, Γαλλία, ΗΠΑ, Καναδά. Την τελευταία 5ετία το οινοποιείο έχει μια μέση αύξηση εξαγωγών 25%, ενώ στην εγχώρια κατανάλωση το ποσοστό κινείται στο 18%.

Φέτος θα φθάσουν στο οινοποιείο 1.000.000 κιλά σταφύλια από τους ιδιόκτητους αμπελώνες και από τους 45 αμπελουργούς κυρίως από τη Θεσσαλονίκη και την Κάρυανη Καβάλας. Η καλλιέργεια των αμπελώνων παρακολουθείται συστηματικά από γεωπόνο οινολόγο. Τον σκοπό αυτό εξυπηρετεί και η ένταξη του οινοποιείου στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς. «Η συμβολαιακή δίνει τη δυνατότητα χρηματοδότησης των αμπελουργών, οι οποίοι σώθηκαν τώρα εν μέσω των capital controls» σημειώνει ο κ. Κεχρής και προσθέτει ότι στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η υπογραφή μακροχρόνιων συμφωνιών με τους προμηθευτές, στα πλαίσια αναβάθμισης της συνεργασίας και της παραγωγής ποιοτικών προϊόντων.

Κτήμα Κυρ –Γιάννη

Τη δεκαετία του 1990, ο Γιάννης Μπουτάρης επέλεξε τη βόρεια όχθη της λίμνης Βεγορίτιδα στο Αμύνταιο της Φλώρινας, για τη δημιουργία του οινοποιείου της Κτήμα Kυρ-Γιάννη Α.Ε. Το παλιό επισκέψιμο οινοποιείο – αποσταγματοποιείο που είχε ιδρυθεί στα μέσα της δεκαετίας του ΄70 από τους κατοίκους του χωριού περιβάλλεται από ένα ιδιωτικό οικόπεδο 11 στρεμμάτων πάνω από τον οικισμό του Αγίου Παντελεήμονα. Στα υπόγειά του φιλοξενείται η κάβα και τα δρύινα βαρέλια όπου παλαιώνει το κρασί. Το έτερο οινοποιείο της εταιρείας βρίσκεται στο Αμύνταιο.

Φιλοσοφία της εταιρείας είναι ότι η ποιότητα ενός κρασιού είναι άρρηκτα δεμένη με την ποιότητα του σταφυλιού. Για το λόγο αυτό καλλιεργείται σε σταθερή βάση η μόνιμη συνεργασία με τους παραγωγούς. Η πολιτική της εταιρείας διευρύνθηκε μέσω της Συμβολαιακής Γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς. 

«Η φετινή χρονιά είναι πολύ καλή ποιοτικά. Ο καιρός βοήθησε πάρα πολύ και ο τρύγος ξεκίνησε μετά τον Δεκαπενταύγουστο. Στο οινοποιείο εκτιμάται ότι θα μπουν 2.500 τόνοι σταφύλια έναντι 1.800 τόνων πέρυσι. Η παραγωγή θα ξεπεράσει τις 1.000.000 φιάλες» τονίζει ο γενικός διευθυντής της Κυρ-Γιάννη κ. Γεώργιος Αναστασόπουλος και προσθέτει ότι πέρυσι που ήταν μια δύσκολη χρονιά «Είχαμε μια μέση αύξηση 30% των πωλήσεων και σημαντική αύξηση εξαγωγών». Το 25% της παραγωγής, περίπου 250.000 μπουκάλια εξάγονται σε 20 χώρες σε Αμερική, Καναδά, Αυστραλία, Ε.Ε., Σουηδία, Κίνα, Κορέα.

Εγχώρια, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξητική τάση στην κατανάλωση του λευκού κρασιού. «Πουλάμε και ξεμένουμε» λέει ο κ. Αναστασόπουλος και προσθέτει «Φέτος θα πάρουμε αυξημένες ποσότητες κατά 30% σε σχέση με πέρυσι. Εχουμε μια στροφή των καταναλωτών στο κρασί, που είναι πιο φθηνό σε σύγκριση με τα σκληρά ποτά. Η οικονομική κρίση στρέφει την κατανάλωση στα εθνικά προϊόντα . Ευνοεί και η ιδιαιτερότητα του ελληνικού κλίματος, η ζέστη. Από το Πάσχα ως τα τέλη Οκτωβρίου θέλουν το λευκό δροσερό κρασί. Ο κόσμος βρίσκει πλέον φθηνά κρασιά και στα σούπερ μάρκετ, τα οποία τα πουλάνε ακόμα και κάτω του κόστους».

Το κρασί έχει κάνει εμφανή την παρουσία του, με τα wine bar. Το Κτήμα Κυρ-Γιάννη λειτουργεί ήδη δυο wine bar στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας, για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού.

Για την Κυρ-Γιάννη «Η κρίση τελείωσε μετά το 2012» καταλήγει ο κ. Αναστασόπουλος διευκρινίζοντας ότι «πλέον καταγράφει κερδοφόρες χρήσεις». 

Οινοποιείο Τρουπής

Το έδαφος και το κλίμα της αρκαδικής γης, αλλά πάνω από όλα η ευγενική διαχείριση του περιβάλλοντος και ο σωστός τρόπος οινοποίησης δίνουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν το κρασί ιδιαίτερο σε ποιότητα. Του χαρίζουν τα πλούσια αρώματα της Αρκαδίας, την σπανιότητα και την ομορφιά στα κρασιά της Μαντινείας. 

«Η φετινή χρονιά αναμένεται να δώσει εξαιρετικά κρασιά, μετά από μια χρονιά (το 2014) χαμηλών αποδόσεων» επισημαίνει ο κ. Γιάννης Τρουπής εξηγώντας ότι «Παρά την οικονομική κρίση και τα capital controls έχουμε αύξηση της κατανάλωσης κατά 30% στην Ελλάδα και 50% στο εξωτερικό». 

Οι αμπελώνες κέρδισαν την οικογένεια του Γιάννη Τρουπή από τα  μέσα της δεκαετίας του ’70. Η εμπειρία και το μεράκι του Τάσου Τρουπή, με συμπαραστάτες τα παιδιά του, δημιούργησαν το 2010 ένα «Οινοποιείο Μπουτίκ» στην καρδιά της Αρκαδικής γης. 

Εκτός από τα ιδιόκτητα αμπέλια, στην περιοχή Φτέρη, από όπου μαζεύουν περίπου 90 τόνους σταφύλια, η οικογένεια Τρουπή προμηθεύεται άλλους 200 τόνους από 10 αμπελουργούς για την παραγωγή 220 τόνων κρασιού σε ετήσια βάση. «Η συνεργασία αυτή σφραγίστηκε πέρυσι από την συμμετοχή, τη δική μας και των αμπελουργών, στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς» επισημαίνει ο κ. Τρουπής, υπέρμαχος της Συμβολαιακής Γεωργίας, την οποία θεωρεί: «Το μέλλον της αγροτιάς. Οι σωστές δουλειές γίνονται μέσα από σωστές ενέργειες. Και αυτές εντοπίζονται στην καθετοποίηση της παραγωγής».

Το ΠΟΠ μοσχοφίλερο Μαντίνεια είναι η αιχμή του δόρατος για το οινοποιείο Τρουπή. 

Από τους 220 τόνους κρασί που εμφιαλώνει η οικογένεια Τρουπή ετησίως, το 80%  καταναλώνεται εγχώρια και το 20% εξάγεται. Στο εξωτερικό φθάνουν σε έξι σημεία πώλησης: από το Βέλγιο μέχρι τη Ν. Υόρκη, την Καλιφόρνια, την Ουάσινγκτον, τη Βιρτζίνια και το Μέριλαντ, αλλά και τον Καναδά. Πρόσφατα, το οινοποιείο Τρουπή ήταν το μοναδικό, που συμμετείχε στο εθνικό φεστιβάλ κρασιού του Ισραήλ, πέραν των οινοποιείων της χώρας.

Δείτε πώς 7 ελληνικά οινοποιεία βρήκαν διέξοδο από την κρίση μέσω της Συμβολαιακής Γεωργίας

Οινοποιείο Τσάνταλη

Το πάθος του Ευάγγελου Τσάνταλη για το ντόπιο αμπελοτόπι τον κατεύθυνε από το 1890 στη Βορειοανατολική Ελλάδα για την αναβίωση μερικών από τους πλέον ξεχωριστούς αμπελώνες. Τη δεκαετία του ΄40, προχώρησε και σε μία κίνηση πρωτοφανή για τα δεδομένα της εποχής, τον εξωστρεφή προσανατολισμό της εταιρείας, η οποία σήμερα δραστηριοποιείται σε 55 χώρες σε όλο τον κόσμο. 

Τα οινοποιεία στις Σέρρες (1938) και στη Νάουσα (1948), η αναβίωση του αμπελώνα στο Αγιο Ορος, η απόκτηση του τοπικού οινοποιείου στη Ραψάνη, καθώς και η πιστοποιημένη βιολογική καλλιέργεια καταγράφονται στις δραστηριότητες της εταιρείας που παράγει κρασί για δεύτερο αιώνα. Από το 2005 είναι και ο επίσημος Προμηθευτής του Κρεμλίνου στη Ρωσία. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι κόκκινες ποικιλίες της Τσάνταλη, που φθάνουν στο Κρεμλίνο, αλλά και στην Κίνα, κατέχουν την πρωτιά στις εξαγωγές της. 

«Φέτος είναι μια πολύ καλή χρονιά για τα λευκά σταφύλια, αλλά εξαιρετική για τα κόκκινα. Μπορεί να έχουμε μια μείωση 10-15% στην παραγωγή, αλλά στην ποιότητα ο καιρός επέδρασε ευεργετικά» σημειώνει ο διευθυντής αμπελουργικού της εταιρείας Τσάνταλη, κ. Γιώργος Σαλπιγγίδης. Η εταιρεία προμηθεύεται σταφύλια από Νάουσα (έδρα οινοποιείου), Αμύνταιο, Αριδαία, Ραψάνη, Δαμάσι Λάρισας, Πιερία, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Αγιο Ορος, Κομοτηνή (Μαρώνεια).

Η χρονιά δίνει πάνω από 11 εκατ. λίτρα σε ροζέ, λευκό και κόκκινο εκ του οποίου το 40 με 45% εξάγεται.

«Το πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς εξασφαλίζει την ανώτερης ποιότητας πρώτη ύλη» τονίζει ο κ. Σαλπιγγίδης διευκρινίζοντας ότι «Η εταιρεία κατευθύνει με τον τρόπο αυτό σχεδόν το 90% του παραγόμενου προϊόντος». Δεν παραλείπει δε να αναφερθεί και στην εξασφάλιση της ρευστότητας για τους παραγωγούς.

Κτήμα Τσέλεπου

Στις ανατολικές πλαγιές του Πάρνωνα δημιουργείται το 1989 ο πρώτος αμπελώνας του Κτήματος Τσέλεπου. Αργότερα προστίθεται το Κτήμα Δρυόπη στο Κούτσι Νεμέας, για την παραγωγή του Αγιωργίτικου. 

«Η φετινή παραγωγή παρουσιάζει μια μείωση της τάξης του 10% με 15%, αλλά τα σταφύλια είναι εξαιρετικά». Με τη φράση αυτή σφραγίζει τη φετινή χρονιά ο κ. Ιωάννης Τσέλεπος του ομώνυμου οινοποιείου της Αρκαδίας και μας επισημαίνει ότι: «Το οινοποιείο είναι αυτάρκες, με 600 ιδιόκτητα στρέμματα, που δίνουν το 70% της παραγωγής. Το υπόλοιπο 30% το προμηθευόμαστε από 20 -25 συνεργαζόμενους παραγωγούς, με 250 -300 στρέμματα και μόνο για μοσχοφίλερο».

Το οινοποιείο Τσέλεπου συγκαταλέγεται στα «οινοποιεία μπουτίκ». Κάθε χρόνο, μικρά γκρουπ οινόφιλων –κυρίως από το εξωτερικό, συνολικά 1.000 με 1.500 άτομα το επισκέπτονται έχοντας την ευκαιρία να δουν από κοντά όλη τη σύγχρονη διαδικασία παραγωγής κρασιού. 

Κάθε χρόνο παράγουν κοντά 600 τόνους κρασί. Η εταιρεία είναι σαφώς στραμμένη στις εξαγωγές. Το 50% από τις 350.000 φιάλες κρασιού εξάγεται σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Ασία και Αυστραλία. 

«Η συμβολαιακή είναι πολύ μεγάλο στοίχημα, τώρα που μπαίνουν οι βάσεις στον οινοποιητικό κλάδο από την πρώτη γενιά επιχειρηματιών. Η Ελλάδα μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στον πρωτογενή τομέα ενισχύοντας την ανάπτυξη. Στο κρασί έχουμε τις προϋποθέσεις να ανταγωνιστούμε  οποιαδήποτε χώρα» τονίζει ο κ. Τσέλεπος εξηγώντας μας τους λόγους ένταξης στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας της Τράπεζας Πειραιώς: «Η συμβολαιακή είναι ένας τρόπος χρηματοδότησης της επιχείρησης και της παραγωγής. Αν πετύχει θα λύσει πολλά προβλήματα σε επιχειρήσεις και αμπελουργούς». 

Μέσω του προγράμματος Συμβολαιακής Γεωργίας, η Τράπεζα Πειραιώς, προωθεί την ιδέα και τη φιλοσοφία της  «ετικέτας προέλευσης» και της «ταυτότητας εμπιστοσύνης» των ελληνικών προϊόντων, με στόχο την ενίσχυση του εξαγωγικού χαρακτήρα των επιχειρήσεων του πρωτογενούς τομέα και τη δημιουργία των προϋποθέσεων για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Δείτε πώς 7 ελληνικά οινοποιεία βρήκαν διέξοδο από την κρίση μέσω της Συμβολαιακής Γεωργίας
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;