Δεν είναι τρολιά
Του Ανδρέα Ρουμελιώτη
Οι παλιοί αναγνώστες της “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ” ίσως ενθυμείστε τα μεγάλα αφιερώματα εις την καθημερινήν στήλη μου ΕΔΩ ΡΑΔΙΟ “Ε”, δια το Γραφείο Τελετών της Θεσσαλονίκης “Αφοί Μπαμπούλα”.
Ήτο, και συνεχίζει να είναι, ο λαμπρότερος οίκος τελετών της επικρατείας.
Μόνο εκεί ημπορούσε να γενεί η πιο γκλαμουράτη κηδεία: “πρώτη φορά σε τέσσερων των ώμο, ωραία, ωραία με χώμα και με αγκάθια”, που έλεγε και ο Καρυωτάκης.
Οι Αφοί Μπαμπούλα ειδικεύονταν στο μακιγιάζ νεκρού, όπου ο συγχωρεμένος έμοιαζε, μέχρι να τον σκεπάσει το χώμα, ζωντανός.
Δεν είχε το εκρού, το χρώμα του νεκρού.
Επίσης, το “έπιπλο”, το οποίο μετέφεραν τέσσερα αλφαδιασμένα τοπ μόντελ εις τους ώμους των, ήτο από υψηλής ποιότητας μασίφ καρυδιά, σκαλιστό στο χέρι, αληθινό κομψοτέχνημα.
O Φάνης και ο Βασίλης Μπαμπούλας δημιούργησαν το πρώτο site που αναμεταδίδει live κηδείες.
Με τηλεοπτική κάλυψη των νεκρώσιμων ακολουθιών μέσω live streaming, για όσους είναι μακριά.
Η τελετή γινότανε όταν και όποτε επέλεγαν οι συγγενείς, δεδομένου ότι στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης, οι Αφοί Μπαμπούλα διέθεταν ειδικά ψυγεία, όπου ημπορούσε να διατηρηθεί, εν είδει κρυονικής, ο αποθανών για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Κάποιοι από εκείνους που είχαν το απύθμενο θράσος να αστειεύονται με το ξόδι, έβγαλαν το απαράδεκτο σύνθημα “Μπου, μπου, μπου ο κούριερ του Θεού”!..
Δεν ήταν εις θέσιν να κατανοήσουν πως όταν επιστρέφεις, ανεπιστρεπτί, στην μάνα Γη, είναι η πιό γκλαμουράτη σου στιγμή.
Δυστυχώς, όπως σε όλες τις σημαντικές οργανώσεις και επιχειρήσεις, υπήρξε διάσπασις μεταξύ των αδελφών Μπαμπούλα, από την οποία προέκυψε η συνιστώσα “Οίκος Τελετών Φάνης Μπαμπούλας και Υιός”.
Ωστόσο το ευαγές έργον και η κοινωνική προσφορά από τους Μπαμπούλες τώρα συνεχίζεται!
Με δελτίο τύπου που έστειλαν (και) στο enallaktikos.gr από το Γραφείο Τύπου του “Οίκου
Τελετών Φάνης Μπαμπούλας και Υιός”, μας ενημερώνουν για την καμπάνια
Οδικής Ασφάλειας που διοργανώνουν ανήμερα του Black Friday με σύνθημα: “Στη ζωή δε χωράνε εκπτώσεις”!
Δεν είναι τρολιά.
Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση:
“Ο Οίκος Τελετών Φάνης Μπαμπούλας & Υιός δημιουργεί, ανήμερα του Black Friday, μία καμπάνια ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια!
Συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος Οίκος Τελετών της χώρας προσπαθεί να θίξει το διαρκώς αυξανόμενο πρόβλημα της χρήσης κινητών από πεζούς στον δρόμο, που έχει στερήσει τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους και έχει τραυματίσει χιλιάδες άλλους.
Φαινόμενο που έχει πάρει παγκόσμιες διαστάσεις, αναγκάζοντας κορυφαίες ειδησεογραφικά μέσα και εταιρείες να ασχοληθούν ερευνητικά με την περίπτωσή του.
Ενδεικτικά, σε άρθρο του το περιοδικό The Atlantic (2013) αναφέρει ότι μέσα σε 5 χρόνια (2005-2010), το ποσοστό των ατόμων που τραυματίστηκε στην Αμερική επειδή χρησιμοποιούσε το κινητό ενώ περπατούσε εξαπλασιάστηκε, καθώς τα 256 περιστατικά του 2005 έγιναν 1506 το 2010.
Παράλληλα, έρευνα της Ford το 2015 έδειξε ότι το 57% των χρηστών smartphones παγκοσμίως χρησιμοποιούν το κινητό τους όταν περνούν τον δρόμο!
Έτσι, ο Οίκος Τελετών Φάνης Μπαμπούλας & Υιός αποφάσισε να δημιουργήσει μία καμπάνια ενημέρωσης για το φαινόμενο, με πρωταγωνιστή τον #xaroulisbaboulas (σε ιδέα του Ευθύμιου Σαββάκη και οπτικοποίηση της Λυδίας Βαρελά), την πρώτη ολοκληρωμένη φιγούρα Οίκου Τελετών στον κόσμο, που έχει καταφέρει να γίνει viral με τα διαδικτυακά του κατορθώματα.
Ελπίζουμε να μη διαβάζετε αυτές τις γραμμές ενώ περπατάτε!
«Τα μάτια σας στον δρόμο, όχι στην οθόνη!»”
Σημειωτέον δε – και γνωστό τοις πάσι – πως οι Θεσμοί, θεωρούν, στην εποχή των αλλεπάληλλων μνημονίων, υπόδειγμα υγειούς επιχειρηματικότητας και παράδειγμα προς μίμηση τον κ. #xaroulisbaboulas
Α.Ρ
Η “Δικαίωση”, ένα ποίημα του Κώστα Καρυωτάκη, μελοποιημένο και ερμηνευμένο από την Ηδύλη Τσαλίκη στους Α’ Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού (Κέρκυρα 1981)