17.6 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΤΡΟΦΙΜΑΠως το food waste μπορεί να καλύψει τις ανάγκες όλων όσων βρίσκονται...

Πως το food waste μπορεί να καλύψει τις ανάγκες όλων όσων βρίσκονται στο όριο της φτώχειας

“Το food waste μετριέται σε τόσους τόνους που μπορεί, ανακατευθυνόμενο, να καλύψει τις ανάγκες όλων όσων βρίσκονται στο όριο της φτώχειας και να υπάρχει ακόμα πελώρια ποσότητα περισσεύματος.”
Με αυτό το δεδομένο, η Εμμανουέλα, η Κατερίνα, η Μαρία, η Ειρήνη, ο Κωνσταντίνος και ο Vladislav, συνέστησαν μια ομάδα  που έχει στόχο να αναδείξει το θέμα του food waste ως  βασικό ζήτημα βιωσιμότητας, εισάγοντας έτσι στην καθημερινότητά μας την επανάχρηση και την κυκλική οικονομία. 
Η πολύ σημαντική πρωτοβουλία των έξι νέων παιδιών παίρνει ήδη σάρκα και οστά. Σκοπός τους η δημιουργία μιας ιντερνετικής πλατφόρμας, η οποία θα χαρτογραφεί όλα τα μαγαζιά, τα εστιατόρια, τους φούρνους και τις αγορές που στο τέλος της ημέρας τους θα θέτουν στην διάθεση των καταναλωτών όσα προϊόντα θα πετούσαν. Η πλατφόρμα αυτή θα έχει ως σκοπό την σύνδεση των παρόχων τροφής και με μεμονωμένα άτομα αλλά και με ομάδες και οργανισμούς. 
Ξεκινούν τη δράση τους σε διαφορετικά σημεία της Αθήνας, με έξι εκδηλώσεις, μια κινητή καντίνα, ένα ντοκιμαντέρ και ένα φεστιβάλ απορριπτέων τροφών. 
Στην διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων, ο σεφ Στέφανος Στεφανίδης του “’Big Kahuna”’ θα χρησιμοποιήσει σωσμένες πρώτες ύλες για την δημιουργία γευμάτων που θα δίνονται δωρεάν στους περαστικούς.
Η re<>direct είναι μια πρωτοβουλία που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του START – Create Cultural Change, του Goethe – Institut.

Συνέντευξη: Enallaktikos.gr
Πως προέκυψε η ιδέα του project ;

Εμμανουέλα Κυριακοπούλου:  Η ιδέα σχηματίστηκε μερικά χρόνια πριν, όταν ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με την έννοια του food waste με έναν βιωματικό τρόπο, ενώ ζούσα στο Βερολίνο. Μέχρι εκείνην την στιγμή, θεωρούσα πως τα απορριπτέα προϊόντα και οτιδήποτε σχετιζόταν με αυτήν την φιλοσοφία αφορούσε αποκλειστικά ομάδες ανθρώπων που δεν έχουν, από οικονομικής άποψης, την δυνατότητα κάποιας άλλης επιλογής. Ζώντας για πρώτη φορά σε διαμέρισμα με πολλά άτομα, γνώρισα σιγά σιγά απλές πρακτικές, όπως το να αφήνω την επιπλέον μερίδα μου στο τραπέζι για τους συγκάτοικους είτε να τοποθετούν τα τρόφιμα τους στο ράφι μου στο ψυγείο όταν έφευγαν για κάποιο ταξίδι. Συνειδητοποιώντας σε τι μεταφράζεται ένα τρόφιμο από άποψη πόρων, γης, ανθρώπινης εργασίας, νερού, βενζίνης και ενέργειας, είναι πλέον δύσκολο να συνεχίζει κανείς να θεωρεί πως η σπατάλη τροφίμων είναι θέμα που περιορίζεται αποκλειστικά στην μερίδα ανθρώπων που βρίσκονται στο όριο της φτώχειας. 
Μιλήστε μας για το re<>direct και τα άμεσα σχέδια σας.
Ε.Κ:  Η re<>direct είναι η ομάδα την οποία δημιουργήσαμε στο πλαίσιο της υποτροφίας START του ιδρύματος Robert Bosch, του Ινστιτούτου Γκαίτε Θεσσαλονίκης, της Γερμανικής Ένωσης Κοινωνικοπολιτισμικών Κέντρων και με την υποστήριξη των ιδρυμάτων Ιωάννη Σ. Λάτση και Μποδοσάκη.
Η ομάδα μας έχει σκοπό να αναδείξει το θέμα του food waste ως ένα βασικό ζήτημα βιωσιμότητας, το οποίο αφορά στο σύνολο του πληθυσμού. Ξεκινάμε σταθερά αυτό το εξάμηνο, με δραστηριότητες οι οποίες σκοπό έχουν να εντάξουν ήδη υπάρχουσες δομές, κάνοντας παράλληλα άνοιγμα σε ένα κοινό Αθηναίων που μέχρι στιγμής δεν συμμετείχε σε αντίστοιχες δράσεις. 
Μέχρι και το τέλος Μαΐου δραστηριοποιούμαστε σε τρεις ενότητες: 
Eξι εκδηλώσεις με μια κινητή κατασκευή/καντίνα σε διαφορετικά σημεία της πόλης. Στην διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων, ο σεφ Στέφανος Στεφανίδης του ‘’Big Kahuna’’ θα χρησιμοποιήσει σωσμένες πρώτες ύλες για την δημιουργία γευμάτων που θα δίνονται δωρεάν στους περαστικούς.
Στις 6 Μαϊου, συμπράττουμε με την Οργάνωση Γη, το ‘’Μπορούμε’’, την Τράπεζα Τροφίμων, το Aegean Rebreath, την ραδιοφωνική ομάδα του chimeres.gr, το Bee Camp και ένα σύνολο συνεργατών και καλλιτεχνών για την διεξαγωγή ενός μονοήμερου Waste Fest αφιερωμένο στην ιδέα της επανάχρησης και του απορριπτέου και τέλος η δημιουργία ενός short documentary σχετικά με το food waste στην Αθήνα από τους τρεις κινηματογραφιστές μας.
Επομένως το project αποτελείται από τρεις πτυχές. Πείτε μας λίγα λόγια για το documentary.
Ειρήνη Χατζή: Αυτή την περίοδο η κινηματογραφική ομάδα του re<>direct ασχολείται με τα γυρίσματα ενός ντοκιμαντέρ μικρού μήκους με θέμα το food waste. Σκοπός του ντοκιμαντέρ είναι, σε πρώτη φάση, η ενημέρωση του θεατή τόσο για τη σπατάλη τροφίμων στην Ελλάδα, όσο και για τις διάφορες ομάδες που έχουν συσταθεί με σκοπό την αντιμετώπιση του προβλήματος. Σε δεύτερη φάση, το ντοκιμαντέρ αφορά τις δράσεις που πραγματοποιούμε αυτό το εξάμηνο, ώστε να γνωστοποιηθούν ο ρόλος και οι θέσεις μας όσον αφορά το πρόβλημα του food waste στη χώρα μας. Σκοπός μας είναι η σύνθεση ενός κινηματογραφικού έργου που θα προβληματίζει το θεατή και ταυτόχρονα θα παρουσιάζει ρεαλιστικές λύσεις, οι οποίες στον μη πληροφορημένο περί του θέματος άνθρωπο φαντάζουν δύσκολες, ενώ στην πραγματικότητα αποτελούν απλές εναλλακτικές. 
Ποιος είναι ο απώτερος σκοπός της ομάδας, μετά το τέλος του εξαμήνου;
Ε.Κ. : Επιθυμία μας είναι να συμβάλλουμε στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουμε ως καταναλωτές τα σωσμένα τρόφιμα και εν γένει το απορριπτέο στην Αθήνα. Υπάρχει μια πελώρια ποσότητα τροφής, είτε με την μορφή πρώτων υλών είτε έτοιμων γευμάτων, που κάθε βράδυ οδηγείται απευθείας από τις βιτρίνες των καταστημάτων στους κάδους σκουπιδιών, καθώς δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσουν την επόμενη μέρα. Τα ίδια προϊόντα που έως και λίγα λεπτά πριν πωλούνταν κανονικά, μετά το κλείσιμο θεωρείται πως ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους σε ένα καταναλωτικό περιβάλλον που καλομαθαίνει τον αγοραστή του πως, μέχρι και την τελευταία στιγμή, θα βρει ό,τι ψάχνει σε υπερπληθώρα. Για τα καταστήματα, το να μένουν τα ράφια τους μισοάδεια ακόμα και κοντά στο κλείσιμο, είναι σχεδόν απαγορευτικό. Αυτή η απαίτηση, της οποίας η πηγή εντοπίζεται κάπου ανάμεσα στις προσδοκίες του καταναλωτικού κοινού και τις προδιαγραφές της αγοράς, κατευθύνει καθημερινά τόνους καλής ποιότητας τροφής στα σκουπίδια. 
Εμείς στοχεύουμε στην δημιουργία μιας ιντερνετικής πλατφόρμας, η οποία θα χαρτογραφεί όλα τα μαγαζιά, τα εστιατόρια, τους φούρνους και τις αγορές που στο τέλος της ημέρας τους επιθυμούν να θέτουν στην διάθεση των καταναλωτών όσα προϊόντα θα πετούσαν. Η πλατφόρμα αυτή θα έχει ως σκοπό την σύνδεση των παρόχων τροφής και με μεμονωμένα άτομα αλλά και με ομάδες και οργανισμούς. 
Σε αυτό το σημείο κρίνεται καίριο να υπογραμμιστεί μια πληροφορία: 
Παρατηρώντας τα ποσοστά των απορριπτέων προϊόντων από τη μία και των ανθρώπων που βρίσκονται σε συνθήκες επισιτιστικής ανασφάλειας από την άλλη, γίνεται φανερό πως το food waste μετριέται σε τόσους τόνους που μπορεί, ανακατευθυνόμενο, να καλύψει τις ανάγκες όλων όσων βρίσκονται στο όριο της φτώχειας και να υπάρχει ακόμα πελώρια ποσότητα περισσεύματος. Για τον λόγο αυτόν, η προσέγγισή μας είναι κατά κύριο λόγο περιβαλλοντική και βάζει στο κέντρο της την έννοια της βιωσιμότητας, καθώς ζούμε σε έναν κόσμο με περιορισμένους πόρους. 
Υπό αυτές τις συνθήκες, επιθυμούμε να επικοινωνήσουμε την έννοια του food waste  σε ένα ετερόκλητο και ποικίλο κοινό, για τους επόμενους μήνες μέσω μιας καμπάνιας ευαισθητοποίησης και στην συνέχεια με την ολοκλήρωση της πλατφόρμας.
Πως το food waste μπορεί να καλύψει τις ανάγκες όλων όσων βρίσκονται στο όριο της φτώχειας
Πληροφορίες:
Project Management: Εμμανουέλα Κυριακοπούλου
Research Assistant: Κατερίνα Παναγιώτου
Cinematographers: Κωνσταντίνος Τούντας, Ειρήνη Χατζή, Vladislav Zukovsky
PR Facilitator: Μαρία Λυμπεροπούλου 
E-mail: theredirectproject@gmail.com
Website: www.redirectproject.com
Facebook page: Re-Direct 
Instagram: re<>direct
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MB34eyvPYew&feature=youtu.be
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;