21.8 C
Athens
Σάββατο, 25 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕΝΕΡΓΕΙΑΑλλάζω ρεύμα: Οφειλές και συνέπειες

Αλλάζω ρεύμα: Οφειλές και συνέπειες

Σημαντική προϋπόθεση για την συμμετοχή του καταναλωτή σε καθεστώς προνομιακής τιμολόγησης από τον εκάστοτε Πάροχο Ηλεκτρικής Ενέργειας είναι η συνέπεια στις πληρωμές του.

Για να του επιτραπεί να φύγει από τον τωρινό πάροχο θα πρέπει να μην χρωστάει ή να έχει διακανονίσει την οφειλή του αλλά και να μην έχει γίνει αλλαγή ονόματος ΔΕΗ.

Όσον αφορά τις οφειλές των καταναλωτών στους εναλλακτικούς παρόχους η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ έχει προτείνει ένα σύστημα ελέγχου, στα πρότυπα του Τειρεσία, στο οποίο θα έχει πρόσβαση ο κάθε πάροχος, προκειμένου να έχει μια εικόνα του ενεργειακού βιογραφικού, για κάθε υποψήφιο πελάτη καθώς να κρίνει αν ο καταναλωτής που αιτείται κάλυψη, πληροί τις προϋποθέσεις για να γίνει αποδεκτός.

Σύμφωνα με το σύστημα αυτό, οι καταναλωτές που έχουν οφειλές σε άλλους Παρόχους, χαρακτηρίζονται με χρωματικούς κώδικες που διαβαθμίζονται ανάλογα το βαθμό συνέπειας τους στις πληρωμές.

Κόκκινοι χαρακτηρίζονται οι πελάτες που οφείλουν πολλά, και η στάση τους γενικότερα είναι πάντα στα όρια που ξεπερνούν ενίοτε.

ΠΡΑΣΙΝΟΙ χαρακτηρίζονται αυτοί που έχουν μικρή οφειλή ή βρίσκονται σε διακανονισμό. Ένας καταναλωτής που οφείλει πολλά και δεν κάνει κάτι να ρυθμίσει την οφειλή του μπορεί να έρθει  αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο να καταγγελθεί η σύμβαση του από τον εναλλακτικό πάροχο με τον οποίο έχει συνάψει συμβόλαιο ενεργειακής κάλυψης, και να μπει σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο προμηθευτής αποσύρει την κάλυψη που παρείχε στον ασυνεπή καταναλωτή και πλέον ο τελευταίος δεν ανήκει πουθενά. Δεν απολαμβάνει πλέον τα προνόμια και τις προσφορές που είχε κατά την σύμβαση του με τον πάροχο και την κάλυψη του πλέον αναλαμβάνει ο ΔΕΔΔΗΕ (ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ) με πολύ υψηλότερες χρεώσεις και επιβαρύνσεις, για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, προκειμένου να τακτοποιηθούν ή να διακανονιστούν οι οφειλές του. Μετά καλείται να επιλέξει εκ νέου ο πελάτης, ποιον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας επιθυμεί.

Είναι πολύπλοκες και κοστοβόρες αυτές οι διαδικασίες για έναν απλό καταναλωτή που είναι απαίδευτος στο κομμάτι της ενεργειακής διαχείρισης, και οι παγίδες είναι πολλές.

Χρειάζεται λοιπόν πολλή προσοχή και ερευνά αγοράς από έγκυρες δεξαμενές πληροφοριών, εστίαση στις λεπτομέρειες και τα ψιλά γράμματα, διότι στην αγορά υπάρχουν αρκετοί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, με θολές στρατηγικές πώλησης, που βασίζονται στο θυμικό ενός παρθένου κοινού.

Ζούμε σε εποχές υπερπληροφόρησης και είναι δυσδιάκριτα τα σημεία που μπορεί να παραπλανούν τον πολίτη. Για το ζήτημα αυτό, η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ διερευνά αν εκδηλώνονται πρακτικές εμπορίας και τιμολόγησης, που ευνοούν την δημιουργία σύγχυσης στους καταναλωτές (CONFUSOPOLY).

Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, διεξήγαγε αυτεπάγγελτη έρευνα που αφορούσε το ρεύμα δηλαδή την αγορά της λιανικής προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε πελάτες χαμηλής τάσης. Αυτή ξεκίνησε στις 16/12/2021 και ανατέθηκε στην εταιρεία PRORATA.

Ένας στους δυο καταναλωτές, απάντησε ότι προτιμά να μένει σε αυτά που ξέρει και εμπιστεύεται, γεγονός που αντανακλά το θολό τοπίο σωστής πληροφόρησης που επικρατεί στην αγορά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;