Απάτη με υποτιθέμενους διαγωνισμούς κάνει τον γύρο των social media ενώ θύματα έχουν πέσει το τελευταίο διάστημα εκατοντάδες χρήστες του
Διαδικτύου.
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές που μίλησαν στον «Ελεύθερο Τύπο», οι επιτήδειοι εξαπατούν τους χρήστες ως εξής:
Ο χρήστης βλέπει στο προφίλ του στο κοινωνικό
δίκτυο την ανάρτηση-διαγωνισμό. Κάνει κλικ και τότε του εμφανίζονται
τρεις πολύ απλές ερωτήσεις, στις οποίες πρέπει να απαντήσει για να πάρει
το δώρο. Στη συνέχεια, για να προχωρήσει η διαδικασία του ζητείται να
κοινοποιήσει τον διαγωνισμό στους διαδικτυακούς του φίλους και να
συμπληρώσει το ονοματεπώνυμό του και το κινητό του τηλέφωνο.
Με τη
συμπλήρωση της φόρμας αυτής ο χρήστης άθελά του συναινεί σε υπηρεσίες
πολυμεσικής χρέωσης. Δηλαδή, στο να δέχεται αυτόματη ενημέρωση μέσω
μηνύματος (το οποίο χρεώνεται) στο κινητό του για το θέμα που τον
ενδιαφέρει, εν προκειμένω για τον διαγωνισμό. Έτσι, οι επιτήδειοι του
στέλνουν μήνυμα για το υποτιθέμενο δώρο που κέρδισε με αποτέλεσμα να τον
χρεώσουν δύο με τρία ευρώ ανά μήνυμα.
Για να γίνουν πιο πειστικοί μάλιστα χρησιμοποιούσαν τα ονόματα μεγάλων και γνωστών
εταιρειών, όπως της EasyJet, του Σκλαβενίτη και της Aegean Airlines.
H Aegean
Airlines με ανάρτησή της στο Facebook ενημερώνει ότι δεν έχει καμία σχέση
με τους υποτιθέμενους διαγωνισμούς.