Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να μην έδωσε στη δημοσιότητα
καμία σχετική λίστα αλλά κατά την διαδικασία της έγκρισης του Μνημονίου από την
Ολλανδική Βουλή ο Γερούν Ντάισεμπλουμ κατέθεσε έγγραφο με 55 δράσεις
ιδιωτικοποιήσεων που πρέπει να εκτελέσει η ελληνική κυβέρνηση μέσα στους
επόμενους δύο μήνες. Αστέρας, Ελληνικό, Κασσιώπη, ΟΛΠ, ΟΛΘ, Αεροδρόμια,
μαρίνες, αλλά και άλλες περίεργες διατάξεις βρίσκονται στα μικρά γράμματα της
Συμφωνίας. Το TPP μετέφρασε όλες τις δράσεις και σας τις παρουσιάζει.
Εκτός από την παραχώρηση των αεροδρομίων στην γερμανική
εταιρία η Ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται και σε άλλες αναγκαστικές
ιδιωτικοποιήσεις, όπως για παράδειγμα στην παραχώρηση του Αστέρα στην Jarmyn
μέχρι το τέλος του χρόνου.
Εντυπωσιακό στοιχείο του πίνακα που ακολουθεί αποτελεί το επιτακτικό ύφος,
ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα εγκρίνει τις
περιβαλλοντικές μελέτες όπως θέλει ο παραχωρησιούχος ή θα ξεπεράσει τα
προβλήματα που βάζουν οι αρχαιολογικές υπηρεσίες. Φυσικά η κυβέρνηση δεσμεύεται
να καταργήσει και νόμους του ελληνικού κράτους με το σκεπτικό ότι παρεμποδίζουν
τον κεντρικό σχεδιασμό της εκμετάλλευσης της δημόσιας περιουσίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα που το κουαρτέτο μιλάει για την ανάγκη
συλλογής εσόδων και την εξισορρόπηση των βαρών μεταξύ των κοινωνικών ομάδων
απαιτεί μια σειρά από δράσεις που κάνουν ακριβώς το αντίθετο: Έτσι π.χ. η
ελληνική κυβέρνηση υποχρεούται από τον Οκτώβρη να επιτρέπει στα γιοτ να έχουν
σημαία ξένης χώρας για πάνω από 12 μήνες.
Τέλος το πιο συγκλονιστικό στοιχείο της λίστας είναι οι απαλλαγές που
προσφέρονται στους παραχωρησιούχους. Έτσι για παράδειγμα με νομοθετική διάταξη
η τοπική αυτοδιοίκηση δεν θα μπορεί να ζητάει τέλη χρήσης των υπηρεσιών που θα
προσφέρει σε αυτούς που αγόρασαν την ελληνική περιουσία, ενώ αντίστοιχες
διατάξεις θα τους απαλλάσσουν και από άλλα ενοχλητικούς φόρους όπως ο ΕΝΦΙΑ.
Φυσικά όποτε σε κάποια ιδιωτικοποίηση προκύπτουν κοστοβόρα προσχώματα το
λογαριασμό αναλαμβάνει πάντα να πληρώσει το ΤΑΙΠΕΔ…
Έτσι ήταν πάντα οι
έλληνες… φιλόξενοι.
Ελληνικό Πρόγραμμα Ιδιωτικοποιήσεων |
||||
Νο. |
Στοχείο |
Θέμα |
Αρμόδια αρχή |
Κρίσιμη ημερομηνία |
1 |
ΤΑΙΠΕΔ |
Έκθεση για τον φάκελο ιδιοκτησίας |
ΥΠΟΙΚ / Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας |
Σεπτέμβριος 2015 |
Απαραίτητες ενέργειες: Παράδοση |
||||
|
||||
2 |
ΤΑΙΠΕΔ |
Πλήρη λειτουργική κεντρική δοιίκηση (που θα |
ΥΠΟΙΚ / ΥΠΑΠΕ |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: Διορισμός
|
||||
|
||||
3 |
ΤΑΙΠΕΔ |
Μεταφορά 45 εναπομείναντων ακινήτων στο |
ΥΠΑΑΤ (μαζί με το ΥΠΟΙΚ) |
Σεπτέμβριος 2015 |
Απαραίτητες ενέργειες: 930 |
||||
|
||||
4 |
ΑΣΤΕΡΑΣ |
Οικονομικό κλείσιμο της επένδυσης |
ΥΠΟΙΚ (μεζί με υπουργείο Τουρισμού) |
Δεκέμβριος 2015 |
Απαραίτητες ενέργειες: Μετά από |
||||
|
||||
5 |
ΚΑΣΣΙΩΠΗ |
Έγκριση της Μελέτης Πειβαλλοντικών Επιπτώσεων |
Υπουργείο Τουρισμού |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: Διορισμός |
||||
|
||||
6 |
ΚΑΣΣΙΩΠΗ |
Μετεγκατάσταση της ναυτικής βάσης |
ΥΠΟΙΚ / Γενικό Λογιστήριο του Κράτους |
Σεπτέμβριος 2015 |
Απαραίτητες ενέργειες: Εγγραφή |
||||
|
||||
Νο. |
Στοχείο |
Θέμα |
Αρμόδια αρχή |
Κρίσιμη ημερομηνία |
7 |
Ιδιοκτησία στη Ρώμη |
Το Υπουργείο Οικονομικών (ή του Αναπληρωτή |
ΥΠΟΙΚ |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: Υπογραφή |
||||
|
||||
8 |
Ιδιοκτησία στη Νέα Υόρκη |
Το Υπουργείο Οικονομικών (ή του Αναπληρωτή |
ΥΠΟΙΚ |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: Υπογραφή |
||||
|
||||
9 |
Ηλεκτρονικό σύστημα δημοπρασιών |
Ολοκλήρωση της μεταφοράς για την πώληση |
ΥΠΠΟ (μεζί με ΥΠΟΙΚ / Περιφεριακός Διευθυντής |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: α) έκδοση |
||||
|
||||
10 |
Ηλεκτρονικό σύστημα δημοπρασιών |
Ολοκλήρωση της μεταφοράς για την πώληση |
Υπουργείο Παιδείας (Μαζί με ΥΠΟΙΚ) |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: α) Η |
||||
|
||||
11 |
ΔΕΣΦΑ |
Τροποποίηση του Κανονισμού Αδειών (ΦΕΚ Β 464 |
Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος |
Μετά από την έγκριση της συναλλαγής |
Απαραίτητες ενέργειες: Τροποποίηση |
||||
|
||||
12 |
ΔΕΣΦΑ |
Η ΔΕΣΦΑ διαθέτει μια σειρά από ακίνητα κοντά |
Υπουργείο Άμυνας |
Μετά από την έγκριση της συναλλαγής |
Απαραίτητες ενέργειες: α) |
||||
|
||||
Νο. |
Στοχείο |
Θέμα |
Αρμόδια αρχή |
Κρίσιμη ημερομηνία |
13 |
ΕΓΝΑΤΙΑ |
Το ΔΣ της Εγνατίας να παραδώσει σύντομα την |
Εγνατία Οδός Α.Ε. |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: – Επίσημη |
||||
|
||||
14 |
ΕΓΝΑΤΙΑ |
Η Ελλάδα θα βοηθήσει την Εγνατία Οδό ΑΕ να |
Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και δικτύων |
ΑΜΕΣΑ |
|
||||
15 |
ΕΓΝΑΤΙΑ |
Το Υπουργείο Υποδομών και το Υπουργείου |
ΥΠΟΙΚ (μαζί με Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών |
Νοέμβριος 2015 |
|
||||
15 |
ΕΓΝΑΤΙΑ |
Η Ελλάδα θα γνωστοποιήσει τη λύση που |
Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων |
ΑΜΕΣΑ |
|
||||
16 |
ΕΓΝΑΤΙΑ |
Η Ελλάδα θα αναπτύξει μια μελέτη που |
Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων |
ΑΜΕΣΑ |
|
||||
17 |
ΕΓΝΑΤΙΑ |
Η Εγνατία Οδός ΑΕ θα δημιουργήσει ενημερωμένο |
Εγνατία Οδός Α.Ε. |
Σεπτέμβριος 2015 |
|
||||
18 |
ΕΓΝΑΤΙΑ |
Η Ελλάδα θα προχωρήσει σύμφωνα με τη ΓΔ |
Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων |
ΑΜΕΣΑ |
|
||||
19 |
ΤΡΑΙΝΟΣΕ / ΕΕΣΣΤΥ |
Η Διυπουργική για έγκριση είτε με ΣΔΙΤ ή, μια |
Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: Το |
||||
|
||||
Νο. |
Στοχείο |
Θέμα |
Αρμόδια αρχή |
Κρίσιμη ημερομηνία |
20 |
ΤΡΑΙΝΟΣΕ / ΕΕΣΣΤΥ |
Υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και |
ΥΠΟΙΚ (μαζί με Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών |
ΑΜΕΣΑ |
Απαραίτητες ενέργειες: Το |
||||
|
||||
21 |
ΤΡΑΙΝΟΣΕ / ΕΕΣΣΤΥ |
Αποτίμηση του τροχαίου υλικού που δεν είναι |
Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων |
Σεπτέμβριος 2015 |
Απαραίτητες ενέργειες: Η ΓΑΙΑΟΣΕ |
||||
|
||||
22 |
ΤΡΑΙΝΟΣΕ / ΕΕΣΣΤΥ |
Σύμβαση PSO |
Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων |
ΑΜΕΣΑ |
|