19.5 C
Athens
Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚΟΣΜΟΣΓιατί κανένας περαστικός δεν βοηθά τα θύματα τροχαίου στην Ινδία;

Γιατί κανένας περαστικός δεν βοηθά τα θύματα τροχαίου στην Ινδία;

Όταν συμβεί κάποιο ατύχημα στο δρόμο, οι περαστικοί συνήθως προσπαθούν να βοηθήσουν τους τραυματίες ή έστω καλούν σε βοήθεια. Στην Ινδία δεν ισχύει αυτό. Σε μία χώρα με μερικούς από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στον κόσμο, σπάνια περαστικός θα σταματήσει για να βοηθήσει θύμα τροχαίου, με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι να πεθαίνουν αβοήθητοι.

Ο Kanhaiya Lal ζητούσε απεγνωσμένα βοήθεια από τους περαστικούς δικυκλιστές, όμως όλοι τον προσπερνούσαν. Ο μικρός του γιος, η σύζυγός και η κόρη του βρίσκονταν αιμόφυρτοι δίπλα στην διαλυμένη μηχανή τους μετά από ένα σφοδρό δυστύχημα στη Β. Ινδία το 2013.

Τελικά, μετά από πολλή ώρα κάποιοι άνθρωποι σταμάτησαν ενώ έφτασε και η αστυνομία, όμως για την σύζυγο του Lal και το κοριτσάκι ήταν πολύ αργά. Οι άδικοι θάνατοι της γυναίκας και του μωρού ξεσήκωσαν έντονες αντιδράσεις στην Ινδία για τον απαθή ρόλο των περαστικών σε περιπτώσεις ατυχημάτων.

Τότε ήταν που ο ακτιβιστής για θέματα ασφάλειας στους δρόμους, Piyush Tewari, κατάλαβε ότι η συμπεριφορά των περαστικών δεν έδειχνε έλλειψη συμπόνιας, αλλά καταδείκνυε ένα ολόκληρο σύστημα που εμποδίζει τους ανθρώπους να βοηθούν τα θύματα τροχαίων.

Η προσπάθεια του Tewari ξεκίνησε σχεδόν πριν από 10 χρόνια, όταν ο 17χρονος ξάδερφός του χτυπήθηκε από αυτοκίνητο καθώς πήγαινε προς το σχολείο. “Πολλοί άνθρωποι σταμάτησαν, ωστόσο κανείς δεν βοήθησε”, λέει ο Tewari. “Πέθανε από ακατάσχετη αιμορραγία στην άκρη του δρόμου”.

Ο Tewari άρχισε μετά από εκείνο το τραγικό περιστατικό να μελετά το μοντέλο συμπεριφοράς των περαστικών σε αντίστοιχες περιπτώσεις και διαπίστωσε ότι επαναλαμβανόταν κάθε φορά. 

“Κύρια αιτία αποτελεί ο εκφοβισμός από την αστυνομία”, αναφέρει. Πολλές φορές, αν βοηθήσεις κάποιον, η αστυνομία υποθέτει ότι το κάνεις από ενοχή και ότι εσύ προκάλεσες το ατύχημα”.

Μετά από αυτή τη διαπίστωση, o Tewari αποφάσισε να ιδρύσει την οργάνωση SaveLIFE, με στόχο την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων γι’ αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα. Σε έρευνα που διεξήχθη το 2013, η οργάνωση διαπίστωσε ότι το 74% των Ινδών δεν θα σταματούσαν ποτέ για να βοηθήσουν θύμα τροχαίου.

Άλλος ένας φόβος, που εμποδίζει τους περαστικούς να συνδράμουν τα θύματα, είναι και η ανησυχία μην εμπλακούν στην υπόθεση σαν μάρτυρες, διότι οι νομικές διαδικασίες στην Ινδία παρατείνονται για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Τέλος, αν βοηθήσουν το θύμα και το μεταφέρουν στο νοσοκομείο, υπάρχει ο φόβος να τους ζητηθεί η πληρωμή των εξόδων νοσηλείας!

Η οργάνωση SaveLIFE έφερε την υπόθεση στο ανώτατο δικαστήριο της Ινδίας, ζητώντας να εισαγάγει νομική προστασία για τους περαστικούς που βοηθούν θύματα τροχαίου. Πριν ένα χρόνο, το Ανώτατο Δικαστήριο εξέδωσε μια σειρά από κατευθυντήριες γραμμές, με τις οποίες:

–  Επιτρέπεται στους περαστικούς να καλούν ανώνυμα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης

 – Παρέχεται ασυλία από κάθε ποινική ευθύνη

 – Απαγορεύεται στα νοσοκομεία να απαιτούν την πληρωμή της νοσηλείας από τον άνθρωπο που μεταφέρει τον τραυματία

Το μέγεθος του προβλήματος

– 15 άνθρωποι σκοτώνονται κάθε ώρα σε τροχαία δυστυχήματα στην Ινδία

– 20 παιδιά σκοτώνονται κάθε μέρα σε τροχαία δυστυχήματα

– Ένα εκατομμύρο άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία την τελευταία δεκαετία

– Πέντε εκατομμύρια άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά ή έμειναν ανάπηροι την τελευταία δεκαετία

Επιμέλεια-μετάφραση: Βιβή Συργκάνη, enallaktikos.gr – με πληροφορίες από BBC

Γιατί κανένας περαστικός δεν βοηθά τα θύματα τροχαίου στην Ινδία;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;