17.3 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΗ επιλογή του λευκού που δεν είναι και τόσο λευκή

Η επιλογή του λευκού που δεν είναι και τόσο λευκή

Το κείμενο αποτελεί μία πρώτη απάντηση πάνω στο κείμενο των οκτώ Δημοτικών Συμβούλων, πρώην μελών της Αντίστασης με τους Πολίτες του Χαλανδρίου, που ψήφισαν λευκό στην συνεδρίαση για το Τεχνικό Πρόγραμμα με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί και η ψήφιση του Προϋπολογισμού του Δήμου για το 2018.

 

Με βάση το κείμενο που διακινείται ηλεκτρονικά και το οποίο περιγράφει τις απόψεις των 8 συναδέλφων δημοτικών συμβούλων και την επιλογή τους να ψηφίσουν «Λευκό», καθώς και  για την διαλεύκανση κάποιων τεχνικών και διοικητικών ζητημάτων –η πολιτική συζήτηση δεν είναι στις προθέσεις της παρούσας επιστολής – από την θέση του  υπεύθυνου σύνταξης του Τεχνικού Προγράμματος νοιώθω υποχρεωμένος να αναφέρω τα εξής:

 

1. Το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου στην 26η συνεδρίασή του, την Τετάρτη 15/11/2017 καταψήφισε το τεχνικό πρόγραμμα, που εισηγήθηκε η διοίκηση του Δήμου με ψήφους: 19 υπέρ, 11 κατά και 9 λευκά.

Η ψήφος «λευκό» δεν έχει κατ’ ανάγκη άσπρο χρώμα όπως νομίζουν κάποιοι. Καταμετριέται ως καταψήφιση. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν  ψηφίστηκε τεχνικό πρόγραμμα.

 

2.  Αναφέρουν ότι: «Ψηφίσαμε λευκό ασκώντας κριτική στο τεχνικό πρόγραμμα, αλλά αναγνωρίζοντας τα θετικά του σημεία».

Καμία κριτική δεν έχει γίνει από κανέναν στο τεχνικό πρόγραμμα, ούτε στις εξειδίκευση των κωδικών του, πράγμα που αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στα γενικόλογα κείμενα που έχουν ακολουθήσει από τις παρατάξεις του «ΝΑΙ», το ΚΚΕ και από το κείμενο των 8 συμβούλων. Καμία απολύτως. Ούτε στην στρατηγική που είναι ίδια με αυτή των προηγούμενων προϋπολογισμών που κάποιοι «λευκοί» δημοτικοί σύμβουλοι έχουν ψηφίσει -ούτε στις επιμέρους πρόνοιές του.

Οι τοποθετήσεις που έγιναν στην συνεδρίαση της Τετάρτης 15/11  ήταν προϊόν πολιτικών ή και προσωπικών απόψεων για την διοίκηση και όχι επεξεργασίας του ίδιου του τεχνικού προγράμματος. Καμία κριτική για την στρατηγική του, καμία κριτική στις επιλογές του. Πολύ περισσότερο, καμία περιγραφή μιας άλλης εναλλακτικής προσέγγισης. Ενδεικτικά αναφέρω τις μόλις 2 ερωτήσεις από τους υπογράφοντες που έγιναν (για την παραρεμάτια ζώνη και την διάνοιξή της και την προσβασιμότητα στα σχολεία). Σε προϋπολογισμό 66 έργων, 40 μελετών, 1,3 εκατομμυρίου αποζημιώσεων για κοινόχρηστους χώρους, 3,3 εκατομμυρίων για συντηρήσεις δημοτικών χώρων, 2,4  εκατομμυρίων κατασκευής υποδομών,  δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει κανένα πρακτικά θέμα συζήτησης. Ειδικά όταν καταψηφίζεις. Για το αν δε τα χρήματα για τα σχολεία είναι περισσότερα το 2018 μπορεί ο οποιοσδήποτε να δει το πρόγραμμα.

 

3. Αναφέρουν επίσης: «Δεν θα μπορούσαμε να υπερψηφίσουμε ένα τεχνικό πρόγραμμα το οποίο δεν σκιαγραφεί μίαν άλλη αντίληψη για την πόλη (πολύ ενδεικτικά αναφέρουμε την πεζοδρόμηση της Σωκράτους που θα δημιουργήσει έναν ακόμη πεζόδρομο γεμάτο τραπεζοκαθίσματα στο ήδη επιβαρυμένο κέντρο της πόλης και τη μετάθεση των περισσότερων  μεγάλων έργων στην εκλογική χρονιά του 2019)

Είναι πραγματικά ενδιαφέρον το ότι οι 8 δημοτικοί σύμβουλοι που έχουν ψηφίσει την εισήγηση της διοίκησης το 2015  (ΑΔΑ: 7Ξ5ΛΩΗΔ-Χ4Λ) η οποία όριζε τότε τους δρόμους στο κέντρο της πόλης  όπου επιτρέπεται η ανάπτυξη νέων τραπεζοκαθισμάτων σε μία πολύ μικρή ζώνη που δεν έχει καμία σχέση με την Σωκράτους, το έχουν ξεχάσει. Από τότε και εν αναμονή νέας απόφασης τίποτα δεν δείχνει υποχώρηση της διοίκησης στο πλαίσιο που όρισε η διαβούλευση του 2015 και συνοψίζονταν στην  απαγόρευση ίδρυσης νέων ΚΥΕ στο κέντρο παρά την απαγόρευση της αποκεντρωμένης στην χρήση της ομόφωνης κανονιστικής (βλέπε ότι από τότε έχουν κοπεί πάνω από 20 προεγκρίσεων ΚΥΕ στο κέντρο ).  

Από πού προκύπτει ότι εκεί θα γεμίσουν τραπεζοκαθίσματα; Μήπως δεν γνωρίζουν ότι παρά τις αντιδραστικές αλλαγές του νόμου για την ίδρυση ΚΥΕ η αδειοδότηση των τραπεζοκαθισμάτων στον κοινόχρηστο χώρο περνάει ευτυχώς ακόμα από τον δήμο; Αλλά εκτός από το «απολύτως ενδεικτικά» υπάρχει κάποιο άλλο θέμα στο οποίο να αποτυπώνεται η έλλειψη στρατηγικής για την πόλη; Όσον αφορά τη μετάθεση των «μεγάλων έργων» για το 2019 που δεν είναι βέβαια αληθές αφού στον προϋπολογισμό για το 2018 προβλέπεται έναρξη και εκτέλεση μέρους των έργων (με ποσά αποζημίωσης στον ανάδοχο) τι ακριβώς έπρεπε να γίνει; Να μην υλοποιηθούν μέχρι να οριστεί η ημερομηνία των εκλογών ή να εκτελεστούν σε ένα χρόνο; Αλήθεια υπάρχει τεχνική δυνατότητα για κάτι τέτοιο και σε ποια ακριβώς έργα;

 

4. Αναφέρουν επίσης ότι: «Η διοίκηση του δήμου – κατά πάγια τακτική της – δε ζήτησε τη συνδιαμόρφωση ούτε καν με τους εκλεγμένους εκπροσώπους των πολιτών στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Σε σχέση μάλιστα με τον προϋπολογισμό ζήτησε από τους δημοτικούς συμβούλους την γνώμη τους 24 μόλις ώρες πριν την ψήφισή του, όταν και είχε μοιραστεί έτοιμος προς ψήφιση στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και τους αρχηγούς των παρατάξεων.

Η υποχρέωση της διοίκησης είναι να ετοιμάσει ένα σχέδιο τεχνικού προγράμματος και να το φέρει σε συζήτηση  στο δημοτικό συμβούλιο για έγκριση. Η εισήγηση αυτή γίνεται από την εκτελεστική επιτροπή (δήμαρχος και αντιδήμαρχοι). Έτσι το επιβάλλει ο νόμος και έτσι γίνεται η σωστή συζήτηση, πάνω σε εισήγηση. Κάθε δημοτικός σύμβουλος είχε 12 μέρες για να μελετήσει και τον προϋπολογισμό και το προσχέδιο του τεχνικού προγράμματος. Τι πιο φυσιολογικό αφού παρήλθαν οι ημέρες να σταλεί επιπλέον υπενθύμιση – πρόταση ημέρα Δευτέρα για συνάντηση την επομένη Τρίτη και την συζήτηση πάνω σε οποιαδήποτε σχόλιο απορία και προσθήκη επί αυτών. 

Για όσους δεν το πρόσεξαν συμπεριλαμβάνεται η λέξη προσθήκη για το αν θέλει κάποιος να προσθέσει κάτι. Μετά από 12 ημέρες κάποιοι κλήθηκαν σε συνάντηση με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά και δεν προσήλθαν.

Είναι προφανές ότι η αδυναμία συζήτησης πάνω στο Τεχνικό Πρόγραμμα και η επιλογή να καταψηφιστεί καθόρισαν  a priori και τη συμπεριφορά στην πρόσκληση.  Η επιλογή αυτή δεν μπορεί να καλύπτεται  από την όποια αντιδημοκρατικότητα της διοίκησης: στο ραντεβού  κάποιοι δεν ήρθαν.

Για να μην υπάρχει καμία σκιά σε όσα περιγράφονται, τόσο οι δημοτικοί σύμβουλοι όσο και οι εργαζόμενοι του δήμου και ο λαός της πόλης  πρέπει να έχουν δεδομένο ότι η διοίκηση το συντομότερο θα επαναφέρει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο. 

Είμασταν και είμαστε στη διάθεση οποιουδήποτε τόσο εγώ και οι συνάδελφοι της τεχνικής υπηρεσίας όσο και οι αντίστοιχοι υπεύθυνοι του προϋπολογισμού στην Οικονομική Υπηρεσία αιρετοί και υπηρεσιακοί να συζητήσουμε πάνω στο Τεχνικό Πρόγραμμα και τον Προϋπολογισμό, οποιαδήποτε ώρα, οποιαδήποτε μέρα και σε  οποιαδήποτε χώρο. Θεωρήστε την παρούσα δήλωση ως νέα ανοιχτή πρόσκληση για συζήτηση. 

 

Τελειώνοντας να αναφέρω ότι η μη ψήφιση τεχνικού προγράμματος και προϋπολογισμού δεν δηλώνει κάποια έφεση σε συναινετικές διαδικασίες και λογικές. Το αντίθετο μάλιστα. Εκτός αν θεωρούμε ότι η η αδυναμία οικονομικής λειτουργίας του δήμου αποτελεί αντιληπτή συναινετική επιλογή και στους κατοίκους αυτής της πόλης.

stasi.gr

Η απάντηση του Δήμου Χαλανδρίου

Χωρίς εγκεκριμένο προϋπολογισμό ο Δήμος Χαλανδρίου – Στον αέρα τα έργα της πόλης για το 2018 (16/11/2017)  

Σε «μπλοκάρισμα» του προϋπολογισμού για το 2018 οδήγησε η χτεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χαλανδρίου καθώς καταψηφίστηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα για το 2018 και κατά συνέπεια δεν έγινε η συζήτηση για τον προϋπολογισμό.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει το προγραμματισμένο για την επόμενη χρονιά έργο της διοίκησης αφού κανένα έργο και καμία προμήθεια δεν θα μπορεί να εκτελεστεί από τον Δήμο. Ειδικότερα, μένει στον αέρα χρηματοδότηση ύψους 11.000.000 ευρώ από την Περιφέρεια για έργα (τα μισά εκ των οποίων είναι αντιπλημμυρικά)  ήδη δημοπρατημένα. Επίσης διακυβεύονται έργα όπως οι πλατείες στο Πάτημα, το ακίνητο Σαχάλα, η απαλλοτρίωση Δουζένη, ασφαλτοστρώσεις και άλλα έργα οδοποιίας, παρεμβάσεις σε σχολεία μεταξύ των οποίων εργασίες για την προσβασιμότητα των αναπήρων. Ακόμη μπλοκάρεται η διεξαγωγή όλων των μελετών σχετικά με το νέο δημαρχείο, την αξιοποίηση του οικοπέδου στο Νομισματοκοπείο, του οικοπέδου για το νέο αμαξοστάσιο της Καθαριότητας, του ακινήτου Ζερβού καθώς επίσης για τα έργα στη Ρεματιά, τα πεζοδρόμια της πόλης και άλλα. Παγώνουν επίσης οι χρηματοδοτήσεις στα σχολεία κατά 1.200.000 ευρώ και στο Κοινωνικό Παντοπωλείο κατά 240.000 ευρώ και τα έργα ανάπλασης της οδού Αγίας Παρασκευής και της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου. Επιπλέον, χωρίς εγκεκριμένο προϋπολογισμό η διοίκηση δεν μπορεί να προχωρήσει στη μείωση των δημοτικών τελών σε κατοικίες και επιχειρήσεις, όπως εισηγήθηκε, ενώ δεν είναι δυνατό να εφαρμοστεί η απόφαση για αύξηση κατά 80% των επιδομάτων ένδειας από 60.000 έως 100.000 ευρώ στους πιο αδύναμους συμπολίτες μας. Πριν από όλα, δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν οι 127 νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην Καθαριότητα που είχε αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο μετά τις κινητοποιήσεις των συμβασιούχων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι προβλεπόμενες από το τεχνικό πρόγραμμα εργασίες είχαν ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, είτε ομόφωνα είτε κατά πλειοψηφία, στις επιμέρους σχετικές συζητήσεις. 

Αρνητική ψήφο για το Τεχνικό Πρόγραμμα 2018 έδωσαν οι : Κουράσης Γεώργιος Αγγελής Κωνσταντίνος, Νιώτη Ελένη, Κόσσυβας Μιχαήλ, Λαμπρόπουλος Παναγιώτης, Ανδρεόπουλος Στάθης, Καζάνη Αικατερίνη, Πράσσος Νικόλαος, Καρατζά Λούλα, Αναστασιάδης Πέτρος, Παναγιώτης Τζούρας και Θωμάς Γεώργιος, ενώ λευκό( το οποίο στην πράξη σημαίνει καταψήφιση)  ψήφισαν οι:  Νταβίας Άγγελος, Μάζη Χρυσούλα, Κασίμης Χρήστος, Λιερός Γεώργιος, Κιούσσης Αθανάσιος, Αλεξίου Θεόδωρος, Ευσταθίου Τάσος, και Φασίτσα Πόπη.

Το θέμα θα συζητηθεί εκ νέου από το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίαση της Τετάρτης 22 Νοεμβρίου 2017, στην αίθουσα του Παλαιού Δημαρχείου (Γρ. Γυφτόπουλου 2), στις 7 μ.μ.

Η επιλογή του λευκού που δεν είναι και τόσο λευκή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;