12.8 C
Athens
Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου, 2022
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜ. Μάργαρη: «Ό,τι και αν συμβαίνει στον κόσμο, πανδημίες, πόλεμοι, κρίσεις, ο...

Μ. Μάργαρη: «Ό,τι και αν συμβαίνει στον κόσμο, πανδημίες, πόλεμοι, κρίσεις, ο άνθρωπος πάντα μα πάντα θα αναζητά τον έρωτα…»

Η Μαρία Μάργαρη, μιλά στον enallaktikos.gr για την παράσταση της, GROUP THERAPY, που ανεβαίνει στο θέατρο Αυλαία.

GROUP THERAPY : Ένας σύγχρονος θεατρικός μονόλογος, γραμμένος κατά τη διάρκεια των δύο lockdown που πραγματεύεται τα κοινωνικά ζητήματα που προέκυψαν κυρίως στους νέους , μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού στις ζωές μας. Μια παράσταση που πραγματεύεται αυτή τη βασανιστική ενηλικίωση που καλούμαστε να περάσουμε οι άνθρωποι ζώντας σε μια κοινωνία όπου δεν χωράς πουθενά…

Γιατί Group Therapy;

Η παράσταση διαδραματίζεται σε ένα χώρο ομαδικής ψυχοθεραπείας. Η ηρωίδα , με αφορμή ένα γεγονός που της συνέβη  μπαίνει σε μία ομάδα προκειμένου να λάβει βοήθεια. Ορμητική, χείμαρρος, μονοπωλεί το ενδιαφέρον βιώνοντας ταυτόχρονα μια μεγάλη άρνηση να το εκμυστηρευτεί. Την ίδια στιγμή λοιπόν  οι θεατές μετατρέπονται σε συμμετέχοντες και αποτελούν οργανικό μέρος της παράστασης. Σε ένα πιο συμβολικό επίπεδο , το έργο αυτό κατέληξε να είναι το προσωπικό μου γκρουπ θέραπι κατά τη διάρκεια της καραντίνας όπου καλλιτεχνικά και μη, ένιωσα να φτάνω σε ένα τέλμα.

Με ποια αφορμή ξεκίνησε η συγγραφή του συγκεκριμένου θεατρικού μονολόγου;

Κατά τη διάρκεια της καραντίνας ξεκίνησα μαθήματα δημιουργικής γραφής . Το ένα έφερε το άλλο και κάπως έτσι άρχισαν να δημιουργούνται οι πρώτες ιστορίες. Αρχικά για μένα ήταν ένα παιχνίδι εκτόνωσης που σιγά σιγά άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά.

Ποια θέματα πραγματεύεται το «Group Therapy»;

Όλα όσα απασχολούν τους νέους σήμερα . Από τα εργασιακά έως την αστυνομοκρατία που κυριαρχεί, τον κορωνοϊο που άλλαξε τις ζωές μας, τον έρωτα, τα dating apps, την πατριαρχία και γενικά για αυτή τη βασανιστική ενηλικίωση που καλούμαστε να περάσουμε οι άνθρωποι ζώντας σε μια κοινωνία όπου δεν χωράς πουθενά.

Γιατί μονόλογος και γιατί γυναικείος μονόλογος;

Είχα μια άσκηση σε πρωτοπρόσωπη  αφήγηση στα μαθήματα δημιουργικής γραφής  που έκανα όποτε το έναυσμα ήταν αυτό. Αργότερα μου άρεσε. Ήταν πιο άμεσο και ειλικρινές, έρρεε εύκολα.  Γυναικείος μονόλογος εντελώς ξεκάθαρα επειδή είμαι γυναίκα , ωστόσο έχω κλέψει ιστορίες φίλων ανδρών που βάζω τη Βασιλική –την ηρωίδα- να της διηγείται σαν να είναι δικές της.

Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τους ρόλους που ερμηνεύετε;

Ο κύριος ρόλος που ερμηνεύω είναι της Βασιλικής Παπακώστα. Μιας άνεργης ηθοποιού, 30 και κάτι..

Πρόκειται για μια κοπέλα σύγχρονη που προσπαθεί να ενηλικιωθεί μέσα σε μια κοινωνία δεν την βοηθά ιδιαίτερα. Δεν έχει οικονομική –εργασιακή σταθερότητα, σπούδασε ηθοποιός ενώ  εργάζεται ως σερβιτόρα, οι φίλοι γύρω της κάνουν παιδιά και αυτή νιώθει ότι έχει στηθεί ένα ατελείωτο γαϊτανάκι γύρω της , όπου όλα κινούνται με ασύλληπτη ταχύτητα και αυτή βρίσκεται ακίνητη και καθηλωμένη στη μέση.

Το θέατρο και η συγγραφή μπορεί να είναι ψυχοθεραπευτικά;

‘Όλες οι μορφές τέχνης έχουν αυτή την ιδιότητα, δρουν θεραπευτικά, ψυχαγωγούν, εκπαιδεύουν.

Ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από το κείμενο που θα δούμε στην σκηνή;

Αγαπημένη μου σκηνή είναι αυτή με τον ψυχολόγο και τον έρωτα. Γιατί  ότι και αν συμβαίνει στον κόσμο πανδημίες, πόλεμοι, κρίσεις, ο άνθρωπος πάντα μα πάντα θα αναζητά  τον έρωτα…

Και το επόμενο που θα σας παραθέσω είναι το αμέσως επόμενο απόσπασμα από το κεφάλαιο της πατριαρχίας.

Ήμουν γύρω στα πέντε και έπαιζα με τα ξαδέρφια μου στο χωριό. Κάποια στιγμή τα αγοράκια βγάζουν έξω το πουλάκι τους και έκαναν αγώνες, ποιος θα κατουρήσει πρώτος την απέναντι φυλλωσιά… Εγώ τα ’χασα… Τι ήταν αυτό που κρεμόταν ανάμεσα στα δυο τους πόδια… Ήθελα κι εγώ τέτοιο. Ήθελα  να παίξω κι εγώ… Μπλέχτηκα λοιπόν  ανάμεσά τους και όση ώρα αυτοί πιτσιλούσαν δεξιά και αριστερά όλο το χώρο, εγώ το μόνο που κατάφερα ήταν να κατουρήσω το βρακί μου. ..

Έφαγα τόσο ξύλο εκείνη την ημέρα, με χαρακτήρισαν με  καινούριες λέξεις όπως πρόστυχη, ξετσίπωτη, πως έμαθα τι έχω στο βρακί μου και το δείχνω στα αγόρια , και ο μπαμπάς  είχε κάτσει αμίλητος στον καναπέ βαριαναστενάζοντας, φανερά απογοητευμένος μαζί μου… Μα επειδή κατουρήθηκα; Εντάξει είχα μεγαλώσει για τέτοια,  αλλά γιατί τόσος χαμός… Εκείνη την ώρα αποφάσισα πως όταν μεγαλώσω θα γίνω αγόρι. Θα έχω ένα πουλί που θα μπορώ να το περιστρέφω, θα μπορώ να κατουράω δίχως να κατουριέμαι και θα μπορώ να το βγάζω έξω και να το δείχνω σε όποιον θέλω, όποτε θέλω, δίχως να τρώω ξύλο.

Τι θα περιμένουμε να δούμε από εσάς το επόμενο διάστημα;

Εκτός από το Γκρουπ Θέραπι  ανεβαίνει και η πρώτη μου χορογραφική δουλειά βασισμένη στο έργο του Λόρκα ¨Γέρμα¨ από την dancecompanymazi στο θέατρο Ροές , και έχω επιμεληθεί την κίνηση στην παράσταση Pass-Port ,Ταξίδια στη Θάλασσα στην Αρχαία Τραγωδία σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου στο θέατρο Αργώ… όλα αυτά για το Νοέμβρη….Σας περιμένω λοιπόν!

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΓΑΡΗ

Η Μαρία Μάργαρη γεννήθηκε στη Μόσχα. Είναι απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Συνέχισε με σπουδές στην Παιδαγωγική του Χορού (Αγγλικό σύστημα, ISTD) και είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Μοντέρνοι Καιροί». Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό (Place, Broadway Dance Center κλπ) από καταξιωμένους χορευτές – χορογράφους, καθώς και Σεμινάρια Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας με την Ελένη Σκότη, Δημήτρη Καταλειφό , Κωνσταντίνο Παπακωνσταντίνου και άλλους.

 

Έχει εργαστεί ως χορεύτρια – ηθοποιός σε θεατρικές παραστάσεις και στην τηλεόραση, έχει διδάξει κίνηση στη Δραματική Σχολή Ίασμος και έχει συμμετάσχει σε διάφορα Φεστιβάλ Χορού (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Θέατρο Βράχων, Τρένο στο Ρουφ, Rabbithole, Επί Κολωνώ κ.ά.). Διδάσκει χορό στον δήμο Περιστερίου και σε σχολές χορού της Αθήνας.

 

Το 2019 συμμετείχε στο off off Athens festival του θεάτρου Επί Κολωνώ με το έργο «Ένα δέντρο για τον Αντρέι» σε κείμενο και σκηνοθεσία της ίδιας. Το 2021 συμμετείχε ως διαγωνιζόμενη συγγραφέας στο 4ο φεστιβάλ θεατρικού μονολόγου, Θέατρο Παραμυθίας, κερδίζοντας το πρώτο βραβείο με την παράσταση Γκρουπ Θέραπι. Από το 2020 φοιτά στο Μεταπτυχιακό των θεατρικών σπουδών «Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο – Από τη δραματουργία στην παράσταση» και παρακολουθεί μαθήματα Δημιουργικής Γραφής με την Αλεξάνδρα Κ. Είναι μέλος της ομάδας σύγχρονου χορού lifeforms dance company.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

«GROUP THERAPY» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΑΥΛΑΙΑ»

Κυριακή 6,13,20 & 27 Νοεμβρίου ώρα 19:00.

2ας Μεραρχίας και Κουντουριώτου 182, Πασαλιμάνι – Πειραιάς

Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/group-therapy-theatro-avlaia-peiraias/?lang=el

Τιμή εισιτηρίου: 10 €

Εισιτήρια διαθέσιμα στα Ταμεία του Θεάτρου, στο τηλέφωνο 210 4297771 & στο  ticketservices.gr

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

echo ‘’ ;