16.4 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΜεγάλο πρόβλημα για το εμπόριο, οι αλλαγές προϊόντων στο πλαίσιο του click...

Μεγάλο πρόβλημα για το εμπόριο, οι αλλαγές προϊόντων στο πλαίσιο του click away | Tου Γιάννη Μουρατίδη

 

Μεγάλο πρόβλημα για το εμπόριο, οι αλλαγές προϊόντων στο πλαίσιο του click away | Tου Γιάννη Μουρατίδη

 

Οι εμφανείς απώλειες εσόδων του click away είναι αυτές που προέρχονται από τη μείωση της κατανάλωσης, είτε γιατί οι αγοραστές δεν εμπιστεύονται τις ψηφιακές αγορές, είτε γιατί τα καταστήματα δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν έγκαιρα την παράδοση. Ωστόσο, υπάρχει και μια τρίτη παράμετρος, η οποία είναι δύσκολο να προσμετρηθεί, γιατί εμφανίζεται ίσως και αρκετές μέρες αργότερα της αγοράς. 

Σύμφωνα με το νόμο προστασίας του αγοραστή, ο οποίος σε ένα βαθμό εκφράζεται από την εγγύηση του προϊόντος, σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει δυνατότητα επιστροφής του προϊόντος, μέχρι και 30 μέρες μετά την αγορά του, όχι λόγω ελαττώματος, αλλά γιατί ο αγοραστής δεν ικανοποιήθηκε από αυτό. 

Στο πλαίσιο του click away, ο αγοραστής θα πρέπει να επιστρέψει το προϊόν με έξοδα του εμπόρου και στη συνέχεια να παραλάβει ένα νέο προϊόν ή να γίνει επιστροφή χρημάτων. Επομένως, ο έμπορος είναι πιθανό σε κάποιες περιπτώσεις να έχει ζημιά, γιατί θα χρειαστεί να πληρώσει μέχρι και δύο φορές τη μεταφορά του προϊόντος, ενώ στην περίπτωση επιστροφής χρημάτων το κέρδος του θα είναι μηδενικό. 

Σύμφωνα με έρευνα της Appriss Retail, η οποία μάλιστα δεν περιλαμβάνει την περίοδο της πανδημίας, οι επιστροφές προϊόντων από ψηφιακές αγορές κοστίζουν στους εμπόρους, μόνο στην αγορά των ΗΠΑ, 41 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των αναλυτών, δεδομένης της αύξησης των ψηφιακών αγορών στη διάρκεια της πανδημίας, το μέγεθος αυτό αναμένεται να είναι μέχρι και τετραπλάσιο. 

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις εμπορίου, οι οποίες είναι δυσκολότερο να έχουν την επάρκεια κεφαλαίου για να αντέξουν αυτήν την επιπλέον ζημιά. Αυτός είναι και ένας λόγος που οι επιχειρήσεις αυτού του μεγέθους αρνούνται συχνά την επιστροφή προϊόντων ή αντιδρούν σε αυτήν, με αποτέλεσμα πέρα της δυσαρέσκειας του πελάτη να προκαλούν ακόμα και καταγγελίες από την πλευρά των αγοραστών, οι οποίες όταν τελεσφορήσουν, είναι πιθανό να επιφέρουν και πρόστιμο. 

Ήδη σε συζητήσεις που γίνονται σε μεγάλες ενώσεις εμπόρων και στις διοικήσεις αλυσίδων λιανεμπορίου, ένα από τα θέματα που συζητιούνται, είναι να προταθούν στις κυβερνήσεις αλλαγές στους νόμους προστασίας του αγοραστή, ώστε να μειωθούν οι ζημιές των εμπόρων. Το ερώτημα είναι αν οι αλλαγές αυτές θα πετύχουν να διατηρήσουν μια ισορροπία ανάμεσα στο συμφέρον των δύο πλευρών ή θα κλίνουν προς το όφελος του εμπόρου;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;