14.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΝίκος Μπελαβίλας: «Aν περάσει το master plan του ΟΛΠ με τα καζάνια...

Νίκος Μπελαβίλας: «Aν περάσει το master plan του ΟΛΠ με τα καζάνια στην είσοδο του Περάματος, θα βγάζουμε τον κόσμο από το Πέραμα με ελικόπτερα»

Νίκος Μπελαβίλας: «Aν περάσει το master plan του ΟΛΠ με τα καζάνια στην είσοδο του Περάματος, θα βγάζουμε τον κόσμο από το Πέραμα με ελικόπτερα»,τόνισε ο καθηγητής του ΕΜΠ, κ. Νίκος Μπελαβίλας, στην ΕΡΤ1 και στην εκπομπή «ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ» με τον Κώστα Αρβανίτη.
Η συνέντευξη του Νίκου Μπελαβίλα:
*Αυτό που έγινε στο Μάτι, είναι εγκληματική ενέργεια και γιατί;
Αυτό που έγινε είναι η επιτομή μιας πάρα πολύ κακής κατάστασης η οποία ξεκινά από την δεκαετία του ΄60 και απλώνεται σε ένα ευρύτατο τόξο από την Κόρινθο μέχρι το Σούνιο και από τον Μαραθώνα μέχρι τον Ωρωπό. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Τέτοιου τύπου οικισμούς έχουμε δεκάδες ή και εκατοντάδες και σε αυτούς κατοικούν, δυστυχώς, ίσως και μισό εκατομμύριο άνθρωποι. Επομένως, οι Α.Θεόδωροι, τα Παλάτια του Ωρωπού, στο Σούνιο, κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή από μία ανάλογη κατάσταση. Στο Μάτι, συνέκλιναν οι συνθήκες και αυτό εκδηλώθηκε με τον χειρότερο τρόπο. Ειδικά το Μάτι έχει μια ιδιομορφία: με επιλογές που διήρκεσαν πολλά χρόνια, εμποδίστηκε η ρυμοτομία. Εμποδίστηκε η διάνοιξη δρόμων, εμποδίστηκε η απαλλοτρίωση τμημάτων των ιδιοκτησιών ώστε να υπάρχουν δίοδοι διαφυγής. Έχουμε επίσης και την παρεμπόδιση της πρόσβασης στη θάλασσα. Η θάλασσα έκλεισε, είτε ήταν γκρεμός, είτε ήταν παραλία, με πολύ σκληρές περιφράξεις. Αυτό αποτελεί μια παγίδα. Μέσα σε αυτό δηλαδή το δασικό περιβάλλον των μεγάλων πεύκων, το δασοσκεπές, δεν μπορεί να επιβιώσει μια πόλη πουθενά στον κόσμο. Δεν γίνονται έτσι οι πόλεις, δεν υπάρχουν δασικές πόλεις. Υπάρχουν δασικές κατασκηνώσεις, υπάρχουν χωριά, υπάρχουν μικροί οικισμοί, αλλά μια πόλη τέτοιου τύπου, που βεβαίως δεν είναι μόνο το Μάτι, με πληθυσμό 20.000 κατοίκων και έκταση 20.000 στρεμμάτων δεν μπορεί να έχει μέλλον αν δεν υπάρξουν προϋποθέσεις για την ασφαλή διαβίωση του πληθυσμού.
 
*Γιατί δεν συγκρούστηκε η κυβέρνηση «χθες», διότι εδώ υπάρχει μια σιωπή όλων των συμφερόντων και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έχει ευθύνη η κυβέρνηση;
Βεβαίως έχει ευθύνη η κυβέρνηση στο ότι δεν προχώρησε στην πλήρη απαγόρευση δόμησης μέσα στα δάση και επίσης έχει ευθύνη η κυβέρνηση -θα προκληθεί βέβαια πολύ μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα, θα υπάρχουν τεράστιες πιέσεις και πολιτικό κόστος τεράστιο, αλλά πρέπει να το κάνει- γιατί όταν εισηγηθήκαμε πριν από 2.5 χρόνια μια μεγάλη ομάδα πολεοδόμων, την κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, αυτή η προσπάθεια απέτυχε γιατί κάποιοι υπουργοί-βουλευτές-στελέχη είπαν ότι «παιδιά θα μας φάει ο κόσμος». Φαντάζεστε τι σημαίνει να βγούμε αυτή τη στιγμή και να πούμε στην κοινωνία ότι «όλοι εσείς που έχετε αγροτεμάχια και πιστεύετε ότι μπορεί να χτίσετε οπουδήποτε, δεν μπορείτε;»
 
*Εδώ έχουμε μια σύγκρουση δυο μεγάλων πολιτικών, όχι κομμάτων, πολιτικών. Η μία είναι αυτή που ζούμε και λέει ότι «μέσα στο κέρδος, δεν πειράζει θα έχουμε και θύματα» και η άλλη που έχει πολιτικό κόστος. Υπάρχει τρίτος δρόμος;
Δυστυχώς υπάρχει τρίτος δρόμος, γιατί όσο ριζοσπάστης και αν είναι ένας πολιτικός και όσο και αν θέλει να κάνει μεταρρυθμίσεις τέτοιου τύπου , υποχωρεί μπροστά στην πίεση που δέχεται. Χρειάζεται λοιπόν το σοκ. Αυτό που έχει υποστεί τώρα η ελληνική κοινωνία για να πάρουμε τις μεγάλες αποφάσεις και να τελειώσουμε αυτό που είχαμε ξεκινήσει πριν από 2.5 χρόνια και να πούμε ότι αυτού του τύπου η δόμηση τελειώνει γα την ελληνική ιστορία. Έχουν υπάρξει τέτοιου τύπου μεταρρυθμίσεις στο παρελθόν, υπήρχε πολιτικό κόστος, ξαναλέω ότι ο Αντώνης Τρίτσης εκπαραθυρώθηκε με εντολή του Α.Παπανδρέου όταν πήγε να συγκρουστεί, αλλά κατόρθωσε πριν φύγει να επιβάλλει την νέα πολεοδομική νομοθεσία, που χάριν σ΄αυτή συζητάμε τώρα το Μάτι. Γιατί πριν του Τρίτση δεν συζητάγαμε, ήταν δεδομένοι οι παράνομοι οικισμοί.
*Στο Μάτι, μπορεί να γίνει ολιστική ανάπλαση;
Η πρόταση που διαμορφώνουμε αυτή τη στιγμή με συναδέρφους από το Πολυτεχνείο και μια επιστολή πήγε και στους υπουργούς εχθές από τον Πρύτανη, είναι ένα ειδικό χωρικό σχέδιο, ειδικών συνθηκών, όπως είναι το Μάτι και το οποίο θα είναι και πιλοτικό σχέδιο για όλους αυτούς τους οικισμούς που αναφερθήκαμε.Επομένως όσο περνάνε οι μέρες και εντοπίζουμε τα προβλήματα, δεκάδες έμπειροι πολεοδόμοι, εκτιμώ ότι υπάρχει λύση. Χρειαζόμαστε περίπου ένα τετράμηνο αυτό το σχέδιο για να βγάλει τις προδιαγραφές και αμέσως μετά θα πρέπει να περάσει την διαδικασία των νομοθετημάτων και αυτό μπορεί να κάνει όσο εκτιμήσει η κεντρική διοίκηση.
Σχετικά με τα συμφέροντα, θα σας πω ένα παράδειγμα που είναι τώρα στην επικαιρότητα. Μια μεγάλη εφημερίδα σήμερα δημοσιεύει ένα ΦΕΚ του 2017, ως πολεοδομικό σχέδιο στο Μάτι. Αυτό είναι λάθος, δεν διάβασαν το ΦΕΚ. Στην πραγματικότητα αυτό είναι η ρυμοτόμηση ενός πολύ μικρού δρόμου περίπου 200 μέτρων πίσω από την θάλασσα. Για να γίνει αυτή η ρυμοτομία, των 200 μέτρων, χρειάστηκαν 7 χρόνια, δηλαδή από το 2010 που πρωτοκατατέθηκε αυτό το ΦΕΚ, απορρίφθηκε από την πολεοδομία, επανακατατέθηκε το 2017, νομοθετήθηκε και καλώς νομοθετήθηκε και δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα από το Δήμο Μαραθώνα. Δηλαδή για την διάνοιξη ενός δρόμου 200 μέτρων χρειάστηκαν 7 χρόνια. Φαντασθείτε πόσο μακρά διάρκεια έχουν όλες αυτές οι διαδικασίες και δεν ξέρω σε αυτό ποιος μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία και να ξεπεράσει τη γραφειοκρατία.
*Σήμερα στο Μάτι, χθες στη Μάνδρα, προχθές στην Ηλεία, αύριο… στο Πέραμα;
Nαι αύριο στο Πέραμα. Αν περάσει το Master plan του ΟΛΠ με τα καζάνια στην είσοδο του Περάματος, θα βγάλουμε τον κόσμο από το Πέραμα με ελικόπτερα. Ακριβώς έτσι…
Νίκος Μπελαβίλας: «Aν περάσει το master plan του ΟΛΠ με τα καζάνια στην είσοδο του Περάματος, θα βγάζουμε τον κόσμο από το Πέραμα με ελικόπτερα»
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;