Σήμερα ξεκινά η δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου των
Υπουργών Επικρατείας Ν. Παππά και Αναπληρωτή Υπουργών Υποδομών Μεταφορών και
Δικτύων Χ. Σπίρτζη, η οποία θα ολοκληρωθεί στις 24/8.
Με το νομοσχέδιο αυτό επέρχεται μετά από 25 χρόνια η
νομιμότητα στους τηλεοπτικούς σταθμούς, οι οποίοι από το 1990 που ξεκίνησε η
λειτουργία τους μέχρι και σήμερα λειτούργησαν υπό το καθεστώς των λεγόμενων
‘’προσωρινών αδειών’’.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη
από το 2007, υπήρχε νόμος που προέβλεπε τη διενέργεια διαγωνισμού, ο οποίος,
εδώ και οχτώ χρόνια, αναβάλλεται με τροπολογίες, δημιουργώντας έτσι ένα
ιδιότυπο καθεστώς ταυτόχρονης ομηρίας και ασυλίας των τηλεοπτικών σταθμών.

αδειοδότησης και λειτουργίας των ψηφιακών καναλιών προκειμένου να αποκατασταθεί
η νομιμότητα στο ραδιοτηλεοπτικό χώρο.
«νομιμοφανούς» λειτουργίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και κατά τη
ψηφιακή μετάβαση.
δημοπρασίας που θα διεξαχθεί από το ΕΣΡ.
διενέργεια του πλειοδοτικού διαγωνσιμού.
περιφερειακής εμβέλειας και ανά κατηγορία προγράμματος (ενημερωτικού ή μη) και
περιεχομένου. Πρώτα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τις άδειες εθνικής
εμβέλειας και στη συνέχεια οι περιφερειακής εμβέλειας.
απόφαση του Υπουργού Επικρατείας (με γνωμοδότηση από το ΕΣΡ).
γίνει προεπιλογή αυτών που θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη δημοπρασία και στο
δεύτερο θα γίνει η δημοπρασία.
εταιρίες – κοινοπραξίες και οι Ο.Τ.Α.
τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού
περιεχομένου , 5.000.000 ευρώ για εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος
θεματικού περιεχομένου και 2.000.000 για μη ενημερωτικούς. Σε περίπτωση που δεν
είναι καταβεβλημένο το μετοχικό κεφάλαιο θα υπάρχει η πρόβλεψη για υποβολή
εγγυητικής επιστολής προς κάλυψη του υπολειπόμενου κεφαλαίου με τύπο εγγυητικής
που θα διασφαλίζει την πραγματική καταβολή των ποσών που αυτή αφορά. Το
προαπαιτούμενο μετοχικό κεφάλαιο για τις άδειες των περιφερειακών θα οριστεί με
ΚΥΑ του Υπουργού Επικρατείας και του Υπουργού Οικονομικών.
υπολείπονται του ανωτέρω ελάχιστου καταβεβλημένου κεφαλαίου. Η προϋπόθεση αυτή
θα πρέπει να υφίσταται και καθόλη τη διάρκεια ισχύος της άδειας αλλιώς θα
ανακαλείται.
διαφάνειας των συμμετεχόντων θα απαιτείται ονομαστικοποίηση των μετοχών μέχρι
φυσικού προσώπου και για τις ημεδαπές και για τις αλλοδαπές εταιρίες και
τίθεται έλεγχος πόθεν έσχες για τα οικονομικά μέσα που διαθέτουν οι υποψήφιες
εταιρίες και οι μέτοχοι αυτών.
εκπροσώπους των ανωνύμων εταιριών που υποβάλλουν υποψηφιότητα καθώς και
ασυμβίβαστα με συμμετοχή σε έρευνες μετρήσεων ραδιοτηλεοπτικής αγοράς και
διαφημιστικές επιχειρήσεις.
προγραμματικής πληρότητας από τους υποψήφιους τηλεοπτικούς σταθμούς.
με καθορισμό ελαχίστων ορίων απασχολούμενου προσωπικού των υποψηφίων ανά
κατηγορία και συγκεκριμένα τουλάχιστον 400 άτομα για τους εθνικής εμβέλειας
ενημερωτικού χαρακτήρα, 50 άτομα για εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού
χαρακτήρα, 20 άτομα για τους περιφερειακής εμβέλειας. Όλοι οι εργαζόμενοι θα
είναι πλήρους απασχόλησης.
υποψηφίων, μετόχων και νομίμων εκπροσώπων καθώς και τραπεζική ενημερότητα για
την ομαλή εξυπηρέτηση των δανείων τους.
καθορισθεί από τον Υπουργό Επικρατείας (με απλή γνωμοδότηση από το ΕΣΡ). Πριν
την ανακήρυξη των υπερθεματιστών για κάθε άδεια θα διενεργείται εκ νέου έλεγχος
πόθεν έσχες για την υψηλότερη υποβληθείσα οικονομική προσφορά. Το τίμημα για
κάθε χορηγηθείσα άδεια θα καταβάλλεται από τον υπερθεματιστή, μετά την
ανακήρυξη του ως αδειούχου, εφάπαξ.
εύρυθμη λειτουργία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, ενώ
επίσης ιδρύεται θυγατρική της ΕΡΤ ΑΕ η οποία θα είναι πάροχος δικτύου,
διασφαλίζοντας την παροχή κατάλληλων υποδομών δικτύου σε όλες τις περιοχές της
χώρας και με όρους ισότιμης και δίκαιης πρόσβασης στο δίκτυο, δίνοντας έτσι
τέλος στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές της χώρας που δεν έχουν
ψηφιακή κάλυψη, καθώς και στο μονοπώλιο της DIGEA.