21 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΣΤΑΣΥ: Τι αναφέρει για το τραγικό δυστύχημα στον ηλεκτρικό

ΣΤΑΣΥ: Τι αναφέρει για το τραγικό δυστύχημα στον ηλεκτρικό

 

Σε διευκρινίσεις για το τραγικό δυστύχημα, που σημειώθηκε το πρωί στη Γραμμή 1 του Μετρό (ηλεκτρικός), το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 41χρονος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ προχώρησε μέσω νεότερης ανακοίνωσής της η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες.

 

Το εργατικό ατύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα στοίχισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό της ΣΤΑΣΥ Πέτρο Γιάμαλη. Επίσης με σοβαρά τραύματα νοσηλεύεται και ο οδηγός της μηχανής λείανσης , υπάλληλος της αναδόχου εταιρείας.

 

Σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου για το τραγικό δυστύχημα.

 

Σημειώνεται πως η μηχανή ξεκινώντας από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα, και άρχισε να κατεβαίνει ανεξέλεγκτα προς τον Πειραιά προτού τελικά συγκρουστεί με τον συρμό, ο οποίος και είχε τοποθετηθεί ως ανάχωμα μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Άγιος Νικόλαος», προκειμένου να σταματήσει την πορεία του.

 

Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο λείανσης του τροχιόδρομου είναι γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG. Το μηχάνημα λείανσης ανήκει στην εν λόγω εταιρεία, και στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων. 

 

Ειδικότερα, η ΣΤΑΣΥ στην ανακοίνωσή της διευκρινίζει:

 

– Στο μηχάνημα λείανσης επέβαιναν 5 συνολικά εργαζόμενοι, 2 υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ και 3 αλλοδαποί, υπάλληλοι της γερμανικής εταιρείας που εκτελεί το έργο. Ο εκλιπών είναι υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ, ένας υπάλληλος της Αναδόχου εταιρείας νοσηλεύεται με σοβαρά τραύματα και οι λοιποί τρεις επιβαίνοντες είναι καλά στην υγεία τους. 

 

– Οι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ μετακίνησαν σταθμευμένο στο σταθμό «Αττική» συρμό στον τροχιόδρομο μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Άγιος Νικόλαος», ούτως ώστε να προκληθεί ελεγχόμενη σύγκρουση εκτός του σταθμού, με τις μικρότερες το δυνατό υλικές ζημιές.

 

– Διερευνάται ο λόγος για τον οποίο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης της Αναδόχου εταιρείας. 

 

– Το έργο λείανσης του τροχιόδρομου ανέλαβε εταιρεία, πιστοποιημένη στο εν λόγω αντικείμενο, μετά από διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού. Στις συμβατικές υποχρεώσεις τις εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων. 

 

– Το τραγικό συμβάν αποδίδεται σε αίτια που αφορούν στον εξοπλισμό της Αναδόχου και η ΣΤΑΣΥ θα αναζητήσει κάθε είδους ευθύνες για αυτό.

 

ΚΚΕ για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Καμία ανοχή στο έγκλημα, καμία ανοχή στην πολιτική που θυσιάζει ζωές εργαζομένων στο βωμό του κέρδους

«Σήμερα, ακόμα ένας εργαζόμενος δεν θα γυρίσει σπίτι του κι αυτό γιατί τα σαράβαλα οχήματα σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, η ελλιπής συντήρηση, το μειωμένο προσωπικό, σε συνδυασμό με την παράδοση τομέων συντήρησης σε εργολάβους, είναι ένα “θανατηφόρο” μείγμα που στοιχίζει ακόμη και σε ανθρώπινες ζωές» σημειώνει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του «για το νέο εργατικό “ατύχημα” στον ΗΣΑΠ» και επισημαίνει:

 

«Δεν φτάνει που ο λαός, εν μέσω πανδημίας, στοιβάζεται στα Μέσα Μεταφοράς ως αποτέλεσμα του μειωμένου προσωπικού και της ανεπάρκειας οχημάτων, τώρα κινδυνεύουν και ζωές εργαζομένων εξαιτίας της ανεπάρκειας των μέτρων προστασίας κι ασφάλειας.

 

Είναι ενδεικτικό ότι το συγκεκριμένο μηχάνημα έτρεχε ανεξέλεγκτο στις ράγες, χωρίς να λειτουργεί κανένα σύστημα ασφαλείας, ότι οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να το ανακόψουν με συρμό, ότι πήδηξαν για να σωθούν, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα. Ενώ, είναι πρόσφατα και τα περιστατικά με τα φλεγόμενα λεωφορεία και τρόλεϊ».

 

«Κανένας πια και πολύ περισσότερο η ίδια η κυβέρνηση δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι για αυτά τα τραγικά περιστατικά φταίει η τύχη και η “κακιά στιγμή”. Πρόκειται για κατά συρροή εγκλήματα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων ως περιττό κόστος, εντατικοποιεί τους όρους δουλειάς, ιδιωτικοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες κι εκχωρεί κρίσιμους τομείς σε εργολάβους, διαλύει το σώμα επιθεώρησης εργασίας.

 

Αυτή η πολιτική, που ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις, είναι που έχει οδηγήσει σ’ ένα «μακελειό» διαρκείας στους εργασιακούς χώρους, καθώς τα τελευταία χρόνια, κατά μέσο όρο, ένας εργαζόμενος χάνει τη ζωή του κάθε τρεις ημέρες.

 

Η κυβέρνηση εδώ και τώρα να βάλει τέρμα στο απαράδεκτο καθεστώς των εργολαβιών και να εξασφαλιστεί η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας των εργαζομένων και συντήρησης των οχημάτων και μηχανημάτων της ΣΤΑΣΥ» προσθέτει η ανακοίνωση και καταλήγει:

 

«Οι εργαζόμενοι έχουν αυτονόητο δικαίωμα να φεύγουν για δουλειά και να ξέρουν ότι θα επιστρέψουν σπίτι τους σώοι και αβλαβείς.

 

Καμία ανοχή στο έγκλημα. Καμία ανοχή στην πολιτική που θυσιάζει ζωές εργαζομένων στο βωμό του κέρδους.

Το ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του εργαζόμενου που έχασε τη ζωή του κι ευχές για ταχεία ανάρρωση στους υπόλοιπους τραυματίες».

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;