15.5 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΤα πάνω - κάτω στην φορολογία των αυτοκινήτων. Όλες οι αλλαγές με...

Τα πάνω – κάτω στην φορολογία των αυτοκινήτων. Όλες οι αλλαγές με αναλυτικά παραδείγματα ΕΔΩ!

Τα πάνω – κάτω στην φορολογία των αυτοκινήτων. Όλες οι αλλαγές με αναλυτικά παραδείγματα ΕΔΩ!

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, μετά και τις συναντήσεις που είχε με τους φορείς του κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών, προχωράει σε ριζικές αλλαγές στην φορολογία των αυτοκινήτων, όπως: κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως
βάση για τη φορολόγησή τους, τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης, τέλη
κυκλοφορίας, τέλος ταξινόμησης, εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ
ανά νοικοκυριό, εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε
νοικοκυριού, πετρελαιοκίνητα, φορολόγιση με βάση τους εκπεμπόμενους
ρύπους, απόσυρση κ.α

Τα κριτήρια τα οποία επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο θα είναι:

Tεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης:

Με δεδομένο ότι η  η αύξηση
του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ δεν αύξησε, αλλά αντιθέτως…
μείωσε τα έσοδα, πιθανότατα ο  φόρος να υπολογίζεται με βάση την
τρέχουσα αξία λιανικής του κάθε αυτοκινήτου και όχι τα κυβικά.

Έτσι θα
πληρώσουν και οι χιλιάδες ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων με
κινητήρες  1.400 – 1600 κ.εκ., που η αξία απόκτησής τους μπορεί να
ξεπερνάει τις 35.000 ευρώ, όταν για ένα αυτοκίνητο 15ετίας π.χ 2.500 κ.εκ. η τρέχουσα αξία λιανικής είναι 15.000 ευρώ….

Τα αυτοκίνητα με αξία έως και 15.000 ευρώ δεν θα είχαν καθόλου
τεκμήριο ενώ πάνω από τις 15.000 θα επιβάλλονταν τεκμήρια αναλογικά με
την αξία των οχημάτων.

Τέλος ταξινόμησης:

Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους.

Υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής
τιμής (προ φόρων), ή η μέση εργοστασιακή τιμή των 5 χωρών, όπου το
εργοστάσιο δηλώνει την υψηλότερη εργοστασιακή αξία, με προοδευτική
αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

Εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό:

Τα νοικοκυριά
με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε
σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν
φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.

Εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού.

Όποιος π.χ
έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα “χιλιάρι” για δεύτερο δεν θα
επιβαρυνθεί. Θα πληρώσει περισσότερα το εύπορο
νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού.

Εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που
ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και
σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους
εκπεμπόμενους ρύπους. 

Αυτός ο
υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε
σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά
αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.

Τέλη κυκλοφορίας:

Το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να προχωρήσει σε μείωση του ορίου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στα λεγόμενα “μηδενικά τέλη”, με το νέο όριο να διαμορφώνεται, όπως όλα δείχνουν στα 80 gr./CO2 από 99 gr./CO2 που είναι μέχρι σήμερα.

Με τη μέθοδο αυτή, το υπουργείο Οικονομικών φιλοδοξεί να τονώσει τα έσοδά του, καθώς την τελευταία πενταετία το ποσοστό των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ δεν καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι κάτω από τα 100 γραμμάρια.

Πετρελαιοκίνητα :

Υπάρχουν  δύο προτάσεις: είτε η επιβολή ειδικού φόρου στα ντίζελ αυτοκίνητα, λόγω της ρύπανσης μικροσωματιδίων που προκαλούν οι εκπομπές ρύπων τους στην ατμόσφαιρα, είτε η αύξηση της τιμής στο πετρέλαιο κίνησης κίνησης.

Απόσυρση

Θα αντικατασταθεί το υπάρχον σύστημα απόσυρσης αυτοκινήτων από ένα πιο δίκαιο, το οποίο θα ενέχει χαρακτήρα επιδότησης σε οχήματα με χαμηλή τιμή αγορά.

Τα πάνω - κάτω στην φορολογία των αυτοκινήτων. Όλες οι αλλαγές με αναλυτικά παραδείγματα ΕΔΩ!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;