Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες αποθήκες είναι η έλλειψη χώρου. Όσο η επιχείρησή σας αναπτύσσεται, θα έρθετε σε κάποια φάση αντιμέτωποι με το ερώτημα πώς θα εξασφαλίσετε επιπλέον εμβαδόν για τα εμπορεύματα.
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι με την αναδιαμόρφωση της διαρρύθμισης της αποθήκης και τη χρήση κλαρκ στενών διαδρόμων. Πρόκειται για την πιο έξυπνη λύση με ασύγκριτα πλεονεκτήματα σε σχέση με την επιλογή της οριζόντιας επέκτασης της αποθήκης.
Ας δούμε, λοιπόν, παρακάτω πώς θα υλοποιήσετε κάτι τέτοιο και τι πρέπει να προσέξετε, για να γίνουν όλα σωστά.
Στενοί διάδρομοι vs επέκταση αποθήκης
Αν ο χώρος της αποθήκης δεν είναι πια επαρκής, τότε οι μόνες δύο επιλογές είναι είτε να επεκτείνετε την αποθήκη (εφόσον υπάρχει αυτή η δυνατότητα οικονομικά και χωροταξικά) είτε να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τον διαθέσιμο χώρο.
Η αναδιαμόρφωση του χώρου με τη μέγιστη αξιοποίησή του σε οριζόντιο και κάθετο επίπεδο είναι προτιμότερη σε σχέση με την επέκταση για τους εξής λόγους:
- Είναι σαφώς οικονομικότερη, αφού οι μετατροπές είναι πολύ λιγότερες.
- Η παραγωγικότητα και επομένως η αποκόμιση κέρδους είναι υψηλότερη.
- Δεν απαιτείται αύξηση στο προσωπικό και στα μηχανήματα, αφού δεν αυξάνεται η έκταση της επιχείρησης.
- Ο χρόνος διαδρομής για τη φόρτωση και εκφόρτωση παλετών είναι χαμηλότερος.
Πρακτικά, το μόνο που απαιτείται σε αυτή τη λύση είναι να γίνουν οι διάδρομοι στενότεροι, ώστε να χωράνε περισσότερα ράφια. Συχνά, απαιτείται να αυξηθεί το ύψος των ραφιών, οπότε ενδεχομένως να πρέπει να επεκταθεί προς τα άνω το ύψος της αποθήκης με την αναδιαμόρφωση της στέγης. Όμως, αυτό δεν είναι πάντα απαραίτητο, εφόσον ο έξτρα χώρος που χρειάζεται δεν είναι τόσο πολύς.
Η κυριότερη παρέμβαση και επένδυση που πρέπει να γίνει είναι η αγορά κλαρκ στενών διαδρόμων, ώστε να γίνεται σωστά και με ασφάλεια η διαχείριση των εμπορευμάτων
Τι είναι τα κλαρκ στενών διαδρόμων;
Πρόκειται για ηλεκτρικά ανυψωτικά μηχανήματα που μπορούν να κινηθούν άνετα σε στενούς διαδρόμους. Για να μη χάνουν την ισορροπία τους κινούνται είτε πάνω σε ράγες είτε με καλώδια, οπότε η κίνησή τους είναι απόλυτα ελεγχόμενη. Άλλωστε, χωρίς σύστημα καθοδήγησης είναι αδύνατο για ένα αυτόνομο όχημα να κινηθεί σε τόσο στενούς διαδρόμους.
Παράλληλα, έχουν χαμηλά το κέντρο βάρους και με τις περόνες τους μπορούν να μεταφέρουν και να τοποθετούν παλέτες σε μεγάλο ύψος, κάτι απαραίτητο στους στενούς διαδρόμους που περιβάλλονται από ψηλά ράφια.
Ο κυριότερός τους περιορισμός είναι ότι δεν διαθέτουν ανάρτηση. Αυτό σημαίνει ότι το δάπεδο της αποθήκης δεν πρέπει να έχει καθόλου ανωμαλίες. Διαφορετικά, το κλαρκ μπορεί να ανατραπεί, προκαλώντας μεγάλες ζημιές.
Τα καλά νέα είναι ότι η επένδυση στα κλαρκ στενών διαδρόμων δεν χρειάζεται να είναι υψηλή. Υπάρχουν και πολύ καλής ποιότητας μεταχειρισμένα κλαρκ, ώστε το κόστος να κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα.
Έτσι, η συνολική δαπάνη για τη μετατροπή της αποθήκης είναι χαμηλή, ενώ η απόδοση και άρα η κερδοφορία αυξάνονται κατακόρυφα. Επιπλέον, ο χρόνος μετατροπής και εργασιών είναι μικρός, οπότε η παύση λειτουργίας της επιχείρησης γίνεται για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Συνεπώς, η απόσβεση της επένδυσης επιτυγχάνεται πολύ γρήγορα και άμεσα.