16.2 C
Athens
Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚΟΣΜΟΣΤι είναι το φαινόμενο «Sephora kids»: Η εμμονή 10χρονων κοριτσιών με πανάκριβα...

Τι είναι το φαινόμενο «Sephora kids»: Η εμμονή 10χρονων κοριτσιών με πανάκριβα καλλυντικά και αντιρυτιδικές κρέμες!

Διαστάσεις χιονοστιβάδας παίρνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η νέα τάση που κυριαρχεί σε κορίτσια μικρής ηλικίας, τα οποία φορούν πανάκριβες κρέμες αντιγήρανσης και άλλα καλλυντικά.

Πρόκειται για το σοκαριστικό φαινόμενο «Sephora kids», με κορίτσια κάτω των 12 ετών να συνωστίζονται σε καταστήματα πώλησης καλλυντικών όπως τα Sephora και Ulta Beauty για να προλάβουν πανάκριβα προϊόντα περιποίησης πριν εξαντληθούν.

 

@jonathanjoly My daughter Edie loves skincare and we made a video recently where she went on a skincare shopping spree. So today we decided to share her collection with you. ##jonathanjoly##skincare##daughter ♬ Happy , Sunshine & Ukulele – Balang_3go


Στο TikTok και στο Instagram, τα hashtags #sephora ή #sephorakids αποκαλύπτουν το μέγεθος του προβλήματος, καθώς ανήλικα κοριτσάκια, που αυτοπροσδιορίζονται ως influencers, δοκιμάζουν αντιγηραντικές κρέμες και ανησυχούν για τις… πρώτες ρυτίδες στην επιδερμίδα τους!

 

@totalmarketing___ Chi sono I SEPHORA KIDS? Ve lo spieghiamo in questo video. Baby creator e beauty influencer che contano centinaia di migliaia di follower e che spesso si trovano ad utilizzare creme anti-age a soli 8 anni. Fateci sapere la vostra!✋ #sephorakids #sephora #babycreator #totalmarketing #marketinglover #marketingitalia @Anthea • Social Media Manager ♬ original sound – A – A🏐


Σύμφωνα με τις καταγγελίες, αυτή η τάση οδηγεί τα μικρά κορίτσια ακόμη και στην αρπαγή προϊόντων απευθείας από τα χέρια άλλων αγοραστών, προκειμένουν να τα αποκτήσουν πριν εξαντληθούν.

 

@ekstra.brukar She’s just 10😢 #fyp #foryoupage #littlesister #sephorakids #sephora ♬ back on 74 filmsbymai_ – ✿

Η Gen Alpha είναι απασχολημένη με την αγορά προϊόντων που περιέχουν συστατικά όπως ρετινόλη, σκληρά οξέα απολέπισης ή ακριβές ενυδατικές κρέμες, τόνερ και ορούς που έχουν σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιούν τις επιπτώσεις της γήρανσης. Με άλλα λόγια, προϊόντα που παραδοσιακά απευθύνονταν σε μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές.

 

@em.loren_ She is obsessed with making videos doing her make up 😭 #sephoraconcealers #sephorahaul #sephorasale #sephoramusthaves #sephoramusthaves2023 ♬ Pink Friday Girls – Nicki Minaj


Όλο και περισσότερα παιδιά ζητούν από τους γονείς τους πανάκριβα προϊόντα που έχουν δει σε βίντεο στο TikTok. Κάποια όμως περιέχουν δυνητικά επιβλαβή συστατικά όπως τα οξέα απολέπισης που προορίζονται μόνο για ενήλικες. Δερματολόγοι εξηγούν πως τέτοια προϊόντα σε μια παιδική επιδερμίδα μπορούν να προκαλέσουν από ερεθισμό μέχρι αλλεργίες και έκζεμα.

 

@cc_plus_ More and more children are “buying” beauty products and their parents seem to be ok with it #tiktokviral #trending #beautytok #beautyproducts #sephora #newfad ♬ Makeup/beauty/transformation/bright house(1296878) – G-axis sound music


Η αρχική εμφάνιση του «Sephora Kids», μπορεί να εντοπιστεί ήδη από τον Ιανουάριο του 2024, όταν άρχισαν να εμφανίζονται πολλά viral βίντεο στο TikTok και άρθρα που ανέφεραν την ξαφνική αύξηση των μικρών παιδιών που ψωνίζουν στο γνωστό κατάστημα Sephora. Ενώ αυτό το φαινόμενο περιοριζόταν κυρίως στις ΗΠΑ, τώρα έχει εξαπλωθεί στον Καναδά, την Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Και εκεί που κάποτε τα τυπικά δημογραφικά στοιχεία των πελατών τους θα ήταν γυναίκες μεταξύ 25 και 44 ετών, αυτά τα καταστήματα έχουν γίνει πλέον δημοφιλή σε παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών, τη μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη αγορά στην παγκόσμια βιομηχανία καλλυντικών που ξοδεύουν 40 εκατομμύρια δολάρια το μήνα σε προϊόντα ομορφιάς.

Εκμετάλλευση της ανωριμότητας των παιδιών

Αλλά πού στο καλό άκουσαν τα παιδιά για την περιποίηση δέρματος; Από τα social media φυσικά. Η Gen Alpha είναι η πρώτη γενιά που μεγάλωσε σε έναν πλήρως ψηφιακό κόσμο και παρά την απαγόρευση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για κάτω των 13 ετών, πάνω από τα μισά από αυτά τα χρησιμοποιούν ούτως ή άλλως. Εξαιτίας αυτού, περιβάλλονται συνεχώς από περιεχόμενο ομορφιάς σε εφαρμογές όπως το TikTok και είναι μάρτυρες της αυξανόμενης τάσης νεαρών κοριτσιών να έχουν τις δικές τους ρουτίνες περιποίησης, συμπεριλαμβανομένης της κόρης της Kim Kardashian. Και σε μια απέλπιδα προσπάθεια να μην αισθάνονται διαφορετικά, τα παιδιά αγοράζουν τα προϊόντα που βλέπουν να προτείνονται στις οθόνες τους. Αν αυτό ακούγεται σαν υπερβολή, δεν είναι: η έρευνα δείχνει ότι πάνω από τα μισά άτομα ηλικίας 6-16 ετών θέλουν ένα προϊόν επειδή το προώθησε ένας influencer.

Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις

Εκτός από τον κίνδυνο πιθανής σωματικής βλάβης, δεν μπορούμε να καταλάβουμε πώς αυτή η τάση θα επηρεάσει την ψυχική υγεία της Gen Alpha. Ήδη, τα παιδιά συνειδητοποιούν περισσότερο την εμφάνισή τους, με το 80% των κοριτσιών στο Ηνωμένο Βασίλειο να έχουν χρησιμοποιήσει φίλτρα ή έχουν επεξεργαστεί φωτογραφίες τους πριν από την ηλικία των 13 ετών. Και τώρα, με την τάση «Sephora Kids» να λέει στα μικρά παιδιά ότι χρειάζονται για να αγοράσουν ακριβά προϊόντα για να φαίνονται όμορφα, τους δίνεται ένας ακόμη λόγος να αισθάνονται ανασφαλή για την εμφάνισή τους.

Η δερματολόγος Dr Emma Wedgeworth συμφωνεί:

«Η κύρια ανησυχία μου είναι ότι αυτή η τάση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια προβληματική ενασχόληση με την εμφάνιση και να οδηγήσει σε μη ρεαλιστικές προσδοκίες», λέει. «Η εστίαση στην εμφάνιση και όχι στην υγεία του δέρματος… θα μπορούσε να είναι επιζήμια για τους νέους».

 

 

Με πληροφορίες από shoutoutuk.org και bbc.com

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!