19.4 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣ"ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΒΙΔΑ ΘΕΛΟΥΜΕ": Οι εικόνες θρησκευτικής δεισιδαιμονίας και "η τερατώδης παπική...

“ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΒΙΔΑ ΘΕΛΟΥΜΕ”: Οι εικόνες θρησκευτικής δεισιδαιμονίας και “η τερατώδης παπική επιρροή.” Toυ Ανδρέα Βασιλείου

Toυ Ανδέα Βασιλείου Ανδρέας Βασιλείου

 

"ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΒΙΔΑ ΘΕΛΟΥΜΕ": Οι εικόνες θρησκευτικής δεισιδαιμονίας και "η τερατώδης παπική επιρροή." Toυ Ανδρέα Βασιλείου

 

Διαβάζω την ατέλειωτη λίστα με τους ασθενείς ιεράρχες, ανθρώπινα εύχομαι περαστικά σε όλους τους.
 
Με έχουν σοκάρει διάφορες εικόνες θρησκευτικής δεισιδαιμονίας αυτό τον καιρό, με δυνατότερη αυτή με το παιδάκι που φιλάει το φέρετρο, αλλά ανασύρω μια από την άνοιξη.

Σε ελληνική εκκλησία στον Καναδά, ο παπάς ανακοινώνει ότι, σύμφωνα με την πολιτική της χώρας για την αντιμετώπιση της πανδημίας, το μυστήριο της θείας κοινωνίας θα γινόταν με ξεχωριστή λαβίδα για κάθε πιστό.

Ξαφνικά, ένα τμήμα του ποιμνίου ξεσηκώνεται.

Ο ναός αντηχεί το σύνθημα “ΑΝΑΞΙΟΣ” (βαρύ εκκλησιαστικό μπινελίκι) και το αίτημα “ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΒΙΔΑ ΘΕΛΟΥΜΕ”.

Προφανώς και η ελληνική εκκλησία έχει εξελιχθεί με τον χρόνο και συχνά συνυπάρχει με την επιστήμη, κάποιες φορές όμως συγκρούεται με αυτή.

Εδώ είναι μια τέτοια περίπτωση και προσπαθώ να καταλάβω γιατί.

Χωρίς να είμαι θεολόγος, νομίζω ότι το ζήτημα της θείας κοινωνίας, είναι κομβικό στην πίστη των ορθοδόξων για λόγους διαφοροποίησης από άλλα χριστιανικά δόγματα.

Διαβάζω έναν αμερικανό προτεστάντη ιεραπόστολο, ο οποίος το 1828 επισκέπτεται τη Δημητσάνα και την περίφημη σχολή της.

Όταν ανοίγει η σχετική συζήτηση για το μυστήριο και τον χαρακτήρα του, ο ορθόδοξος αρχιδάσκαλος και ο προτεστάντης μισσιονάριος αντιπαρατίθενται, καθώς ο προτεστάντης δεν αποδέχεται το θαύμα της μετατροπής του οίνου και του άρτου σε “σώμα και αίμα Χριστού”, αλλά μιλάει για συμβολική τελετή.

Ο προτεστάντης το χαρακτηρίζει σαν την “πιο τερατώδη παπική επιρροή”, καθώς πάνω από όλα μισεί τους Καθολικούς.

Αν σήμερα η ορθόδοξη εκκλησία αποδεχθεί την μετάδοση του ιού από το μυστήριο, θα είναι σαν να αποδέχεται την αλήθεια άλλου δόγματος, σαν να εγκαταλείπει ένα στοιχείο της ταυτότητας της που την διαφοροποιεί.

Σε μια άλλη επιστήμη θα το έλεγαν και “ναρκισσισμό των μικρών διαφορών”.

Από την άλλη, αν σήμερα δεν γίνει μια γενναία παραδοχή και προσαρμογή στην επιστημονική αλήθεια, δεν ξέρω πότε θα την κάνει η ελληνική εκκλησία.

Με την ιεραρχία και τους κληρικούς σε οριακή κατάσταση, με τα μοναστήρια, το ένα μετά το άλλο να παραδίδονται στον ιό και με την κοινωνία και το ποίμνιο, ειδικά των μεγάλων ηλικιών, διαρκώς εκτεθειμένο σε ολέθριο κίνδυνο, ίσως να είναι ώρα να κάνει κάποιες φαινομενικά επώδυνες παραδοχές.

Δεν αφορά πλέον μόνο τους πιστούς, αλλά τους πάντες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;