Το enallaktikos.gr ταξιδεύει: Δείτε ΕΔΩ το καθημερινό ημερολόγιο του ταξιδιού μας Βιετνάμ – Καμπότζη – Λάος (10/11 – 9/12/2016), με εκατοντάδες ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ
Ναι, είμαστε στην Χο Τσι Μινχ! 11-11-2016
Το enallaktikos.gr ταξιδεύει: Ναι, φτάσαμε στην Χο Τσι Μινχ! Με πλοιάριο στον ποταμό Σαϊγκόν
Το enallaktikos.gr ταξιδεύει: Πρώτη μέρα στην Χο Τσι Μινχ, δείπνος σε πλοιάριο στον ποταμό Σαϊγκόν [ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ]
Λίγα λόγια για την Χο Τσι Μινχ. Της Ζέλας Φυκούρα
Αρχισυνταξία: Βιβή Συργκάνη
Ρεπορτάζ ζούγκλας: Το παιδί για όλες τις δουλειές Ανδρέας Ρουμελιώτης
Φωτογραφίες: Λιλή Τσίγκου
Η Χο Τσι Μινχ έχει κοντά 10 εκατομμύρια πληθυσμό και 7 εκατομμύρια μηχανάκια. Για να αγοράσεις ένα παπάκι θες 700 δολάρια.
Ο μέσος μισθός είναι 200 δολάρια, οι δάσκαλοι παίρνουν λιγότερα και αναγκάζονται να κάνουν δεύτερη δουλειά “του ποδαριού¨”.
Καθημερινά κυκλοφορούν, σαν δαιμονισμένα, τουλάχιστον 5.000.000 μηχανάκια, τρικάβαλα, με μωρά επάνω, όλοι-ες με κράνη, οι περισσότερες-οι και με μάσκες για το καυσαέριο. Ούτε στο Κάιρο δεν γίνεται τέτοιο κομφουζιο.
Για κάποιο πολύ παράξενο λόγο, σπάνια τρακάρουν, δεδομένου οτι υπάρχει συνολική αμφισβήτηση των λιγοστών φωτεινών σειματοδοτών. Κανείς δεν σταματάει στο κόκκινο.
Φωτο: Βιβή Συργκάνη
Αν δούνε κάποιον να περπατάει στον δρόμο καταλαβαίνουν αμέσως ότι πρόκειται για τουρίστα… Οι ντόπιοι δεν πάνε ούτε στο περίπτερο με τα πόδια.
¨Αγαπάμε τα μηχανάκια περισσότερο και απο την κοπέλα μας”, λέει χαμογελώντας ένας πιτσιρικάς, κι όμως τα πιο πολλά δαιμονισμένα με τα μηχανάκια είναι κοριτσάκια.
Μας κάνει βόλτα στην πόλη μια Εναλλακτική Ομάδα Ποδήλατών με καρότσα τύπου Γκοτζαμάνης. Τολμάω να προτείνω στον ποδηλάτη να κάτσει εκείνος στην καρότσα και να οδηγήσω εγώ, σοσιαλιστικά… ανάμεσα σε χιλιάδες συγκρουόμενα μηχάνάκια. Επέζησα, αλλά δε νομίζω να έχω κάνει κάτι ποιό επικίνδυνο στην ζωή μου.
Sai Gon special treat (4 hours in evening)
18:00
Επίσκεψη στην αγέρωχη εκκλησία της Παναγίας και το τεράστιο οικοδόμημα του Γενικού Ταχυδρομείου.
18:30
Χαλαρώνουμε καθώς μας μεταφέρουν οι ποδηλάτες, για μία ώρα περιήγηση στα αξιοθέατα στο κέντρο της πόλης .
Μετά πηγαίνουμε κατευθείαν στην περιοχή της Bach Dang Wharf, απο οπου έχουμε μια φαντασμαγορική εικόνα της σύγχρονης Χο Τσι Μίνχ.
20:00
Πλέουμε στον ποταμό Σαϊγκόν, που φωτίζεται απο τα νυχτερινά φώτα της πόλης.
Δειπνούμε σε πλοιάριο με ένα live show παραδοσιακής Βιετναμέζικης
μουσικής. Τουριστικό μεν, μαγευτικό δε.
Λίγα λόγια για την Χο Τσι Μινχ. Της Ζέλας Φυκούρα
Το προηγούμενο όνομα της, με το οποίο εξακολουθεί να αναφέρεται, ήταν Σαϊγκόν.
Είναι η μεγαλύτερη πόλη στο Βιετνάμ με πληθυσμό που ξεπερνάει τα 9.000.000.
Υπήρξε σημαντικό λιμάνι των Χμερ, πριν από την προσάρτηση της στο Βιετνάμ τον 17ο αιώνα.
Το όνομα Σαϊγκόν το πήρε αργότερα, όταν έγινε η πρωτεύουσα της γαλλικής αποικίας Κοχινκίνα και στην συνέχεια της ανεξάρτητης Δημοκρατίας της Νοτίου Βιετνάμ (1955-1975).
Στις 2 Ιουλίου 1976, η Σαϊγκόν μετονομάστηκε σε Χο Τσι Μινχ, παίρνοντας το όνομα του ηγέτη της επανάστασης.
Βιετνάμ γιέ-γιέ.
Στίχοι, μουσική, πρώτη εκτέλεση : Διονύσης Σαββόπουλος
Διοικητικά χωρίζεται σε 13 περιοχές.
Η πλειονότητα του πληθυσμού, περίπου το 93,52%, είναι Βιετναμικής εθνότητας (Kinh).
Μεγαλύτερη μειονότητα είναι οι Κινέζοι (Hoa), το 5,78% , οι οποίοι κατοικούν κυρίως στην περιοχή του Cholon.
Άλλες εθνοτικές ομάδες είναι οι Χμερ 0,34% και οι Cham 0,1%.
Οι κάτοικοι της Ho Chi Minh City είναι συνήθως γνωστοί ως “Saigonese” στα αγγλικά και “Dan Sai Gon” στο Βιετνάμ.
Η μεγάλη πλειονότητα, το 85% του πληθυσμού αυτοπροσδιορίζονται ως αγνωστικιστές.
Η πιο σημαντική θρησκευτική ομάδα είναι η κοινότητα των Ρωμαιοκαθολικών, 15% περίπου του πληθυσμού και πολύ μικρότερες ο Βουδισμός Μαχαγιάνα με τον Ταοϊσμό και τον Κομφουκιανισμό (μέσω της λατρείας των προγόνων), οι οποίες συχνά συχνα συστεγάζονται στούς ίδιους ναούς.
Υπάρχουν και πολύ μικρότερες θρησκευτικές ομάδες: προτεστάντες, μουσουλμάνοι, ινδουιστές, καθώς και τα μέλη της Μπαχάι Πίστης.
Η Ho Chi Minh αποτελεί το οικονομικό κέντρο του Βιετνάμ και αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος της οικονομίας του.
Παρά το γεγονός ότι η πόλη καταλαμβάνει μόνο το 0,6% της χερσαίας έκτασης της χώρας, εδώ κατοικεί το 8.34% του πληθυσμού και δημιουργείται το 20,2% του ΑΕΠ, το 27,9% της βιομηχανικής παραγωγής και γίνεται το 34,9% των έργων απο ξένες επενδύσεις στη χώρα.
Το 2005, η πόλη είχε 4.344 εκατομμύρια εργάτες, εκ των οποίων 130.000 ήταν… “πάνω από το φυσιολογικό ηλικία εργασίας” (στο Βιετνάμ, 60 για άνδρες και 55 για τις γυναίκες εργαζόμενες).
Μέχρι το τέλος του 2014, το ΑΕΠ της πόλης αυξήθηκε κατά 9,5%, με το κατά κεφαλήν εισόδημα να φτάνει τα 5.100 $
Θεωρείται τουλάχιστον τριπλάσιο από αυτό της χώρας.
Οι κύριοι τομείς οικονομικής δραστηριότητας είναι εκείνοι που αφορούν την υψηλή τεχνολογία, τα ηλεκτρονικά, την ελαφριά βιομηχανία, καθώς και οι τομείς των κατασκευών, οικοδομικών υλικών , αγροτικών προϊόντων και πετρελαίου.
Το 2007, φιλοξένησε τρία εκατομμύρια ξένους τουρίστες, περίπου το 70% του συνολικού αριθμού των τουριστών στο Βιετνάμ.
Το σύνολο μεταφοράς φορτίου στα λιμάνια της Ho Chi Minh City ανήλθε σε 50,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, σχεδόν το ένα τρίτο του συνόλου για το Βιετνάμ.
Ο καλύτερος τρόπος μετακίνησης είναι με μοτοποδήλατα και για τους τουρίστες με cyclo.
To metro της πόλης είναι υπό κατασκευή.
Ο πρώην υπουργός εθνικής άμυνας των ΗΠΑ, Ρόμπερτ Στρέιντζ Μακ Ναμάρα ποκαλύπτει συναρπαστικές λεπτομέριες για τον βομβαρδισμό του Τόκιο, την κρίση των πυραύλων της Κούβας και τις συνέπειες του πολέμου του Βιετνάμ.
Σκηνοθεσία Έρολ Μόρις, ο οποίος πήρε για αυτό το ντοκιμαντέρ το βραβείο Όσκαρ το 2004.