18.2 C
Athens
Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου, 2022
ΑρχικήΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΑπελευθέρωση από τον ζυγό των εξετάσεων και 14ετή υποχρεωτική εκπαίδευση σχεδιάζει η...

Απελευθέρωση από τον ζυγό των εξετάσεων και 14ετή υποχρεωτική εκπαίδευση σχεδιάζει η κυβέρνηση

Τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για καθιέρωση 14ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της 2ετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κατά την διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης που πραγματοποίησε η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Εξάλλου, όπως δήλωσε ο υπουργός, η κυβέρνηση σχεδιάζει την αναμόρφωση της ειδικής αγωγής, μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης, την καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου παντού, την αλλαγή της δομής του λυκείου και της συνακόλουθης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στο περιεχόμενο σπουδών του γενικού και του επαγγελματικού λυκείου, ένα νέο στρατηγικό σχεδιασμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης, τον ανασχεδιασμό πανεπιστημίων, σχολών και τμημάτων καθώς και τη ρύθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών.

«Έχουμε συνείδηση ότι μιας τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό», σχολίασε ο ο κύριος Φίλης και προσέθεσε «στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε άλλον έναν κατάλογο αιτημάτων, αλλά να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη χώρα μας, που θα είναι έργο πνοής», ενώ υπογράμμισε την ανάγκη να γίνει διάλογος με κοινωνική και πολιτική συνεννόηση και συναίνεση, καθώς «η εκπαίδευση είναι μια προτεραιότητα προκειμένου να βγούμε από την κρίση». 

Νωρίτερα, στην εισαγωγική του εισήγηση στην Επιτροπή, τόνισε ότι ο διάλογος έχει μόνο ένα προαπαιτούμενο, «η μεταρρύθμιση να ξαναποκτήσει την ιστορικά προσδιορισμένη έννοιά της, δηλαδή την ικανοποίηση της δημοκρατικής αξίωσης για ισότητα μέσω και του σχολείου».

Της συνεδρίασης προήδρευσε ο καθηγητής Αντώνης Λιάκος ενώ παρίστατο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου.

Κατά την τοποθέτησή του ο κύριος Λιάκος υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση της Παιδείας δεν είναι τεχνοκρατικό ζήτημα και εκτίμησε ότι η απελευθέρωση του λυκείου από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα είναι το σημαντικότερο αντικείμενο του διαλόγου.

Στους βασικούς προβληματισμούς της επιτροπής, όπως αναφέρθηκε κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, θα είναι η δημιουργία ενός δικτύου πρότυπων δράσεων, «που θα κάνει το σχολείο πολιτισμικό κέντρο με κυριολεκτικά ολοήμερη και εβδομαδιαία λειτουργία, με μια πλούσια προσφορά δράσεων και προγραμμάτων», αλλά και η εκπαίδευση και επανεκπαίδευση των εκπαιδευτικών.

Η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου αποτελείται από 36 μέλη, τα οποία «θα καταπιαστούν με συγκεκριμένα προβλήματα, αλλά με συνολική στόχευση», δήλωσε ο κ. Λιάκος. Τις επόμενες ημέρες θα συγκληθούν επιτροπές και ομάδες εργασίας, ενώ σε λειτουργία έχει τεθεί η πλατφόρμα του εθνικού διαλόγου (https://dialogos.minedu.gov.gr). Στις δραστηριότητες της εν λόγω επιτροπής διαλόγου περιλαμβάνονται και δημόσιες συζητήσεις σε εβδομαδιαία βάση, ειδικές ημερίδες, εργασία των επιτροπών.

Τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα συνταχθούν προτάσεις από την επιτροπή, τον Μάρτιο οι προτάσεις αυτές θα τεθούν σε διαβούλευση και θα συναχθούν συμπεράσματα.

Παράλληλα, η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα προχωρεί τον δικό της προγραμματισμό, με διακομματική συνεννόηση. Στο τέλος Απριλίου θα συνταχθεί η Έκθεση για τις προτεραιότητες των αλλαγών στην εκπαίδευση, από την οποία θα προκύψουν και οι αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες.

enallaktikos-gr-ethnikos-dialogos-paideia-nikos-filis
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

echo ‘’ ;