Η επίδοση των μαθητών στα διαγωνίσματα εξαρτάται και από την ώρα που αυτά γίνονται. Όσο πιο αργά γίνονται μέσα στην ημέρα, τόσο χειρότεροι είναι κατά μέσο όρο οι βαθμοί των παιδιών, σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κέντρου Ερευνών της Δανίας.
Οι ερευνητές μελέτησαν τα αποτελέσματα περίπου δύο εκατομμυρίων διαγωνισμάτων, που είχαν δώσει συνολικά δώσει οι μαθητές ηλικίας από 8-15 ετών σε δανικά δημόσια σχολεία κατά την περίοδο 2010-2013.
Διαβάστε ακόμα: https://www.enallaktikos.gr/ar21765el-na-giati-oloi-mas-prepei-na-ksekiname-tin-doyleia-stis-10-to-prwi.html
Η έρευνα έδειξε πως για κάθε μία ώρα αργότερα που δινόταν το διαγώνισμα, οι βαθμοί μειώνονταν σχεδόν 1% κατά μέσο όρο. Η μείωση ήταν αναλογικά μεγαλύτερη μεταξύ των μέτριων μαθητών με τις χειρότερες επιδόσεις. Αν όμως πριν το διαγώνισμα υπήρχε ένα διάλειμμα 20 έως 30 λεπτών, τότε -ακόμη κι αν το διαγώνισμα δεν γινόταν νωρίς το πρωί- η μέση βαθμολογία των μαθητών ήταν αυξημένη κατά 1,7%.
Οι ερευνητές απέδωσαν το πρόβλημα σε «γνωστική κόπωση» των μαθητών, όταν είναι προχωρημένη η ώρα του τεστ. Γι’ αυτό, όπως είπαν, όταν προηγείται διάλειμμα, τότε ο νους των παιδιών προλαβαίνει να «καθαρίσει» και έτσι να αποδώσει καλύτερα.
Συνεπώς, οι επιστήμονες δεν εισηγούνται τα διαγωνίσματα να γίνονται κατ’ ανάγκη μόνο το πρωί, αρκεί να προηγείται μεγάλο διάλειμμα, αν η ώρα είναι προχωρημένη.
πηγή: qz.com