18.2 C
Athens
Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου, 2022
ΑρχικήΤΡΟΦΙΜΑΤαχίνι: Βάλε το θρεπτικό αυτό τρόφιμο στην διατροφή σου!

Ταχίνι: Βάλε το θρεπτικό αυτό τρόφιμο στην διατροφή σου!

Το ταχίνι, είναι ένα τρόφιμο γνωστό σε όλο τον κόσμο, αλλά ιδιαιτέρως αγαπητό στις χώρες της Μέσης Ανατολής, της Βορείου Αφρικής και στις Ασιατικές Χώρες. Στην Ελλάδα, καταναλώνεται όλο το χρόνο αλλά η κατανάλωση του αυξάνεται αισθητά κατά τις περιόδους νηστείας.

Είναι πια και επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι το ταχίνι εκτός από ένα τρόφιμο με ιδιαίτερη και πλούσια γεύση στο στόμα είναι και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που επιδρούν ευεργετικά στον οργανισμό.

Δείτε ακόμα: Πώς φτιάχνουμε εύκολα ταχίνι στο σπίτι | Συνταγή

Tο ταχίνι είναι φτωχό σε υδατάνθρακες αλλά είναι πλούσιο σε λιπαρά οξέα. Στην πλειονότητά τους είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, τα οποία είναι ιδιαιτέρως ωφέλιμα για τον οργανισμό. Η λήψη των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων θεωρείται αναγκαία από τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς αυτός δεν μπορεί να τα συνθέσει και μπορεί να τα λάβει μόνο μέσω της τροφής.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η συγκέντρωση των κορεσμένων λιπαρών (κακών λιπαρών, επιβαρυντικά για το καρδιαγγειακό σύστημα) οξέων στο ταχίνι είναι μικρή και ότι δεν περιέχει χοληστερόλη.

Το ταχίνι περιέχει πρωτεΐνες καλής βιολογικής αξίας καθώς είναι πλούσιο σε αμινοξέα (βασικά δομικά συστατικά των πρωτεϊνών. Για να γίνουν οι πρωτεΐνες του ταχινιού υψηλής βιολογικής αξίας θα πρέπει να συνδυαστούν με ένα τρόφιμο πλούσιο στο αμινοξύ λυσίνη, καθώς είναι μικρή η περιεκτικότητά του σε λυσίνη.

Tο ταχίνι είναι εξαιρετική πηγή χαλκού και καλή πηγή ασβεστίου, μαγνησίου, σιδήρου, φωσφόρου, ψευδαργύρου και διαιτητικών ινών. Πολύτιμα συστατικά που περιέχει το σουσάμι και έχουν μελετηθεί τα τελευταία χρόνια είναι οι λιγνάνες. Οι ουσίες αυτές διαθέτουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

πηγή: theguardian.com
enallaktikos.gr
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

echo ‘’ ;