16.9 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΤι έχει αλλάξει στον τρόπο που ενημερώνονται οι νέοι

Τι έχει αλλάξει στον τρόπο που ενημερώνονται οι νέοι

Κάθε νέα γενιά έρχεται με το δικό της πλήθος ξεχωριστών συνηθειών σε πολλούς τομείς, και για την ακρίβεια οι αλλαγές αυτές φαίνεται να έρχονται με μεγαλύτερη συχνότητα και ταχύτητα, δεδομένης της ακατάπαυστης και ραγδαίας προόδου της τεχνολογίας.

Η ψηφιακή επανάσταση, έχει φέρει ριζικές αλλαγές και στον τομέα της επικοινωνίας και ενημέρωσης. Αποφασίσαμε να αφιερώσουμε λίγο από το χώρο της ιστοσελίδας μας, για να μελετήσουμε εκτενέστερα το συγκεκριμένο φαινόμενο, και πιο συγκεκριμένα τους τρόπους που επιλέγουν οι νέοι να ενημερώνονται για την τοπική και παγκόσμια επικαιρότητα. 

Ψηφιακά Μέσα Ενημέρωσης 

Οι νέοι της σημερινής εποχής, εξερευνούν τις ειδησεογραφικές εξελίξεις, κυρίως με τη χρήση του ψηφιακών μέσων ενημέρωσης, που συναντώνται σε πληθώρα στο διαδίκτυο. Η τηλεόραση και οι εφημερίδες, παρουσιάζουν τεράστια πτώση στη σειρά προτίμησης του κοινού ως πρωταρχική πηγή ενημέρωσης. Πολλά έντυπα ωστόσο, δέχτηκαν την πρόσκληση και προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα, δημιουργώντας το αντίστοιχο ψηφιακό περιβάλλον ανάρτησης, με παράδειγμα την online εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ». Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι υ υπέρμετρη χρήση εντύπων, μολύνει το περιβάλλον.


Ο βασικός λόγος που οι νέοι προτιμούν σε τόσο μεγάλο βαθμό την online ενημέρωση, έχει να κάνει με τις περισσότερες δυνατότητες που τους προσφέρει, να την προσαρμόσουν στις ατομικές του προτιμήσεις και χρονική διαθεσιμότητα.


Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η ποικιλία πηγών, προσφέρει σε όλους πρόσβαση σε νέες γνώσεις.  

Κοινωνικά Δίκτυα και Κοινότητες

Όταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, Twitter κ.ά) πρωτοέκαναν στην εμφάνισή τους στη ζωές μας, ο τρόπος χρήσης τους αλλά και οι πολλαπλές τους δυνατότητες, δε μας ήταν απόλυτα σαφής. Αυτό άλλωστε ισχύει για κάθε νέο μέσο (πχ. TikTok). Πλέον όμως, είναι ξεκάθαρο ότι αποτελούν και πηγή ειδήσεων και πληροφοριών, με ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού, να τα επιλέγει για την παρακολούθηση τάσεων που τους ενδιαφέρουν. Ταυτόχρονα, η δυνατότητα που έχουν οι χρήστες να επικοινωνούν μεταξύ τους και να κοινοποιούν περιεχόμενο, επιτρέπει την ανταλλαγή απόψεων και τη διαμόρφωση γνώμης.  

Πολυμέσα και Βίντεο 

Σε μια ακόμη ισχυρή πλατφόρμα ενημέρωσης, έχει μετατραπεί και το YouTube, για πιο σύνθετα αυτή τη φορά θέματα. Σειρές βίντεο, ή ακόμη και ντοκιμαντέρ αλλά και ζωντανή αναμετάδοση, επιτρέπουν στους νέους να κατανοούν βαθύτερα προβλήματα. 

Προσαρμοστικότητα

Οι νέοι φαίνεται να έχουν πάρει το παιχνίδι της ενημέρωσης στα χέρια τους, επιλέγοντας τις προσεκτικά τις πηγές που θα ακολουθήσουν και τις πληροφορίες στις οποίες θα εκτεθούν, ενώ είναι και αρκετά αυστηροί κριτές, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο στον περιορισμό της μετάδοσης ψευδών ειδήσεων. Είναι βέβαιο ότι το τοπίο θα μεταβάλλεται συνεχώς στο εξής, και θα έχει πραγματικό ενδιαφέρον να μελετηθούν στις προσεχείς δεκαετίες οι προτιμήσεις όσων έζησαν πιο ενεργά την ένταξη των νέων μέσων στην καθημερινότητα. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;