18.9 C
Athens
Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗAtaxia School: 1η Συνάντηση ελεύθερης παιδαΡωγικής – 21-23/04 (Πρόγραμμα εκδηλώσεων)

Ataxia School: 1η Συνάντηση ελεύθερης παιδαΡωγικής – 21-23/04 (Πρόγραμμα εκδηλώσεων)

Η πορεία προς μια ριζοσπαστική αντι-ουτοπία φέρει μαζί της διάθεση μετασχηματισμών αλλά και αλλαγής σημαινόντων!

1η Συνάντηση ελεύθερης παιδαΡωγικής, 21-23 Απριλίου, στο δημοτικό σχολείο στο Στείρι Βοιωτίας.

Το Δημοκρατικό σχολείο του Βουνού “Ataxia School” σας αναμένει να σκαρφαλώσετε στις νοοπλαγιές του. Να μιλήσουμε για ελευθερία στη γνώση και στην πράξη, αλλά και για πολιτειότητα. Σας καλούμε να ενισχύσετε με την παρουσία σας αυτό το τοπικό, αυτο-οργανωμένο εγχείρημα το οποίο βασίζεται αποκλειστικά στην ανιδιοτελή προσφορά των μελών του και μόνο.

Ας γίνουμε το ποτάμι που θα συναρθρώσει τις επιθυμίες μας για μια  π ο ι ο τ ι κ ή,  δ η μ ό σ ι α  παιδεία.
Υ.Γ. Επειδή μας ρωτάτε, το παιδαρωγική δεν είναι τυπογραφικό λάθος, αλλά σημαντικό τμήμα της φιλοσοφίας μας. Αντιλαμβανόμαστε τον παιδαρωγό ως  α ρ ω γ ό – β ο η θ ό  του παιδιού και όχι ως οδηγό-παιδαγωγό και την παιδαρωγική, ως μια δημιουργική από  κ ο ι ν ο ύ  διαδικασία.
Φροντίσαμε οι ομιλίες/συζητήσεις να είναι ταυτόχρονα με τα εργαστήρια/δράσεις για παιδιά ώστε οι γονείς να μπορούν να συμμετέχουν εύκολα.
Το αναλυτικό πρόγραμμα για το τριήμερο θα το βρείτε παρακάτω.
Διαμονή: τοπικά καταλύματα ή κατασκηνωτικά σε χώρο που διατίθεται στο χωριό.
Κόστος: ελεύθερη συνεισφορά
Αν δεν έχετε μεταφορικό μέσο ή έχετε και θέλετε να μοιραστείτε τα έξοδα του ταξιδιού στείλτε μας μήνυμα να σας φέρουμε σε επαφή με συνταξιδιώτες.
Για τη συμμετοχή στις παιδικές δράσεις είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής έως 19/4.
Για τυχόν απορίες/διευκρινήσεις και δηλώσεις συμμετοχής:
μήνυμα στη σελίδα 697 228 0693
Περισσότερα για εμάς: https://ataxiaschool.com/
Επειδή μας ρωτάτε..
Ο όρος παιδαΡωγική-παιδαΡωγός μαρτυρά μια ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο θέασης της μαθησιακής διαδικασίας. Σε αντίθεση με την παιδαγωγική-παιδαγωγό (αγωγός, οδηγός του παιδιού) η παιδαρωγική, αντίστοιχη της αγγλικής ως προς τη χρήση και λειτουργία λέξης facilitator (διευκολυντής) ετυμολογικά προέρχεται από τις λέξεις παιδί+αρωγή, βοήθεια.
Η αλλαγή αυτή δεν είναι ανεπαίσθητη, ούτε γίνεται για λόγους αισθητικούς (όπου εκεί αντίθετα μάλλον χωλαίνει), αλλά για λόγους ουσίας. Ο παιδαρωγός στέκεται δίπλα στο παιδί, στην από κοινού διαμόρφωση της γνώσης με ισότιμους όρους. Δεν άγει τη διαδικασία, δεν αποτελεί αρχή, αλλά συνοδοιπόρο.
Η παιδαρωγική πιστεύει ότι το παρόν των παιδιών έχει αξία και στόχο έχει να βοηθήσει στην άρση της αορατοποίησης των παιδιών και της φωνής τους. Μια φωνή που δεν έχει να κάνει με κατευθυνόμενες επιθυμίες, αλλά με το πλάσιμο ενός λείου χώρου έκφρασης και δημιουργίας ελεύθερων προσωπικοτήτων και δυνητικοτήτων.
Για την παιδαρωγική τα παιδιά είναι ικανά να παράγουν έγκυρα και αξιόπιστα νοήµατα για τον κόσµο και τη θέση τους σ’ αυτόν. Η γνώση των παιδιών για τον κοινωνικό κόσµο μπορεί είναι διαφορετική αλλά όχι υποδεέστερη απ’ αυτήν των ενηλίκων.
Ο παιδαρωγός εκμαιεύει τη γνώση διατυπώνοντας ερωτήματα που προωθούν την σκέψη και την κριτική ικανότητα και βρίσκεται κοντά στη σωκρατική αντίληψη του “ταπεινού δασκάλου”, ο οποίος γνωρίζει το ό,τι δεν μπορεί να γνωρίζει και ως τέτοιος μετέρχεται στη μαθησιακή διαδικασία, ως συμμαθητής δηλαδή μιας αέναης μαθησιακής ροής.
“Ataxia School” – Δημοκρατικό σχολείο του Βουνού
Για τη γη, τη ζωή, τον πολιτισμό.
Το αναλυτικό πρόγραμμα:
Ataxia School: 1η Συνάντηση ελεύθερης παιδαΡωγικής – 21-23/04 (Πρόγραμμα εκδηλώσεων)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;