16.4 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΟι αεροπορικές ακυρώνουν πτήσεις χωρίς ουσιώδη λόγο και χωρίς να αποζημιώνουν |...

Οι αεροπορικές ακυρώνουν πτήσεις χωρίς ουσιώδη λόγο και χωρίς να αποζημιώνουν | Του Γιάννη Μουρατίδη

 

Οι αεροπορικές ακυρώνουν πτήσεις χωρίς ουσιώδη λόγο και χωρίς να αποζημιώνουν | Του Γιάννη Μουρατίδη

 

Σε συνήθεια έχει αρχίσει να εξελίσσεται η ακύρωση πτήσεων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες στη συνέχεια επικαλούνται ότι έχουν τηρήσει την προειδοποίηση 14 ημερών που ορίζει ο κανονισμός και επιστρέφουν μεν το ποσό των εισιτήριων, αλλά όχι άλλα έξοδα που έχουν κάνει οι επιβάτες για να προετοιμάσουν το ταξίδι τους.

 

Πρόσφατο περιστατικό, το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα για να αναφέρουμε τις επιλογές που έχει ο επιβάτης για να διεκδικήσει αποζημίωση, είναι η πτήση της εταιρείας Ryanair με προορισμό το Βερολίνο, η οποία θα λάμβανε χώρα στις 30 Μαρτίου του 2021. Η εταιρεία ακύρωσε την πτήση, στέλνοντας στους επιβάτες ένα μήνυμα, το οποίο μεταξύ άλλων έγραφε,

 

Μετά λύπης μας σας πληροφορούμε ότι λόγω των συνεχών αλλαγών στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς εντός πολύ μικρού χρονικού διαστήματος, υποχρεούμαστε να ακυρώσουμε την πτήση(εις) σας.

 

Πρακτικά, η εταιρεία μεταβιβάζει την ευθύνη στις κυβερνήσεις που θέτουν τους περιορισμούς και απαξιώνει τα έξοδα προετοιμασίας που έχει κάνει ο επιβάτης προκειμένου να προγραμματίσει σωστά το ταξίδι του.

 

Τι μπορούμε να κάνουμε;

 

Αίτημα στην αεροπορική εταιρεία για αποζημίωση των εξόδων που σχετίζονται με το ταξίδι

 

Το πιθανότερο είναι ότι η εταιρεία θα απαντήσει στο αίτημα, λέγοντας ότι δε φέρει ευθύνη για τα έξοδα αυτά και λυπάται για τη ζημιά μας. Ωστόσο, η εταιρεία λαμβάνει το μήνυμα δυσαρέσκειας, δαπανά χρόνο για να το διαχειριστεί και επιπλέον αν οι επιβάτες της πτήσης συντονιστούν μέσω ενός forum ή κάποιας ανεξάρτητης υπηρεσίας θα μπορούσαν να διεκδικήσουν αποζημίωση μέσω της νομικής οδού, καθώς η παραπάνω αιτιολογία δεν είναι ουσιαστική για την ακύρωση της πτήσης. Ενδεχομένως δε να είναι και ψευδής η παραπάνω αιτιολόγηση και η πτήση να έχει ακυρωθεί λόγω μη επαρκούς αριθμού επιβατών που θα εξασφάλιζαν την οικονομική βιωσιμότητά της.

 

Έγγραφο παραπόνου στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία είναι αρμόδια για τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

 

Το πιθανότερο είναι ότι οι αρμόδιοι θα απαντήσουν ότι η εταιρεία είναι καλυμμένη δεδομένου ότι προειδοποίησε 14 ημέρες πριν από την πτήση. Ωστόσο, ένας μεγάλος αριθμός αιτημάτων, για τα οποία θα πρέπει να ζητάμε να πρωτοκολληθούν, δημιουργεί πίεση στο σύστημα και ωθεί την αρμόδια αρχή να επαναξιολογήσει την πολιτική ελαστικότητά της, απέναντι στις αεροπορικές εταιρείες.

 

Αίτημα αποζημίωσης σε περίπτωση που μαζί με την πτήση έχουμε αγοράσει και κάποια ταξιδιωτική ασφάλεια, την οποία συνήθως πωλούν οι αεροπορικές εταιρείες ως συνοδευτικό προϊόν.

 

Στη χειρότερη περίπτωση, η ασφαλιστική είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει τα χρήματα του ασφαλιστήριου συμβολαίου, καθώς η παρεχόμενη υπηρεσία αφορά το ταξίδι που δεν πραγματοποιήθηκε. Επιπλέον, με σωστό χειρισμό, ο επιβάτης είναι δυνατό να αποζημιωθεί και για τα έξοδα που σχετίζονταν με την πτήση. Αρκετοί από τους όρους των συμβολαίων αφήνουν περιθώριο στον ασφαλισμένο να διεκδικήσει χρήματα.

 

Η διαδρομή προς την αποζημίωση δεν είναι εύκολη, καθώς οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις, βάζουν διάφορα εμπόδια για να την αποφύγουν. Η Ryanair για παράδειγμα δεν έχει τηλεφωνική υποστήριξη για αυτό το σκοπό . Οι ασφαλιστικές εταιρείες θεωρούν την ασφάλιση ταξιδιού προϊόν χαμηλής αξίας και δεν απαντούν σύντομα στα αιτήματα αποζημίωσης και τέλος, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κανακεύει τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να μη δημιουργήσει αντιπαλότητες, ειδικά όταν από τις εταιρείες αυτές εξαρτάται ένα μεγάλο ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;