18.4 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΠως λειτουργούν τα δισκόφρενα και πότε είναι ώρα να τα αλλάξετε

Πως λειτουργούν τα δισκόφρενα και πότε είναι ώρα να τα αλλάξετε

Τα δισκόφρενα των αυτοκινήτων αποτελούν χωρίς αμφιβολία τον πιο δημοφιλή τρόπο φρεναρίσματος που εφαρμόζεται ως τεχνολογία στα αυτοκίνητα καινούργιας παραγωγής.
Σε πολλές περιπτώσεις, μπορείτε να τα βρείτε από τη βασική έκδοση των αυτοκινήτων, κάτι που δείχνει πόσο χρήσιμη και απαραίτητη είναι η ύπαρξή τους. Αν και ως ιδέα εμφανίστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα, έπρεπε να περάσουν αρκετές δεκαετίες για να αρχίσουν να γίνονται πιο δημοφιλή, χάρη και στην τεχνολογία που ήταν ικανή να τα προσαρμόσει με πιο ρεαλιστικό τρόπο στα οχήματα της εποχής.

Τι είναι και πως λειτουργούν τα δισκόφρενα του αυτοκινήτου

Τα δισκόφρενα αποτελούν ουσιαστικά έναν δίσκο που πραγματοποιεί κίνηση παρόμοια με αυτή της ρόδας του κάθε οχήματος. Όταν ο οδηγός θέλει να φρενάρει και πατήσει το σχετικό πετάλι, μία δαγκάνα θα κλείσει και θα πιάσει τα δισκόφρενα, έτσι ώστε με την τριβή που παράγεται να ακινητοποιηθεί σταδιακά ή και πιο απότομα το αυτοκίνητο. Τα δισκόφρενα τοποθετούνται σε κάθε ρόδα του αυτοκινήτου, ώστε το φρενάρισμα να είναι ομοιόμορφο.

Έτσι, το φρενάρισμα είναι ουσιαστικά η μετατροπή της κινητικής ενέργειας που έχει το όχημά μας σε θερμική, με το αυτοκίνητο να επιβραδύνει και την θερμότητα να διαχέεται στο περιβάλλον. Για να επιτευχθεί αυτό, η δαγκάνα που λειτουργεί μέσω της πίεσης από πιστόνια σφίγγει τον δίσκο, κάτι που είναι αποτέλεσμα της πίεσης του πεταλιού του φρένου από τον οδηγό.

Δισκόφρενα θα βρείτε από αρκετά υλικά, όπως χυτοσίδηρο με κανονικό ή και πιο υψολό ποσοστό άνθρακα, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη αντοχή στη θερμότητα, κεραμικά υλικά που έχουν καλή απόκριση στη τριβή και τη θερμότητα, το πιο παραδοσιακό ατσάλι, που όμως χάνει σε ανθεκτικότητα και το αλουμίνιο. Ακόμη, δίσκοι όπως οι επιχρισμένοι είναι κατασκευασμένοι για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο.


Πηγή βίντεο: autodoc.gr

Πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να αλλάξουμε δισκόφρενα;

Η αλλαγή των δισκόφρενων είναι μία διαδικασία που δεν πρέπει να παραλείψουμε, αφού το φρενάρισμα είναι μία βασική και ζωτική λειτουργία της οδήγησης. Πάνω από όλα με κριτήριο την ασφάλεια, πρέπει να δείτε τα σημάδια που σας δίνει το αμάξι σας και να αλλάξετε τα φθαρμένα σας δισκόφρενα πριν αντιμετωπίσετε κάποιο σοβαρότερο πρόβλημα. Ένα από τα πρώτα σημάδια είναι ο ήχος του φρεναρίσματος, που γίνεται αρκετά έντονος και μεταλλικός. Παράλληλα, το φρενάρισμα δεν είναι τόσο απότομο και αποδοτικό όσο στο παρελθόν. Αν θέλουμε να είμαστε ακόμα πιο τυπικοί, μπορούμε να ρίχνουμε κάθε τόσο μία ματιά για να διαπιστώσουμε αν το πάχος τους έχει μικρύνει πολύ ή λόγω των αλλαγών της θερμοκρασίας τα δισκόφρενα ενδεχομένως έχουν στραβώσει. Γενικότερα, θεωρείται ότι αλλαγή στα δισκόφρενα πρέπει να γίνεται κάθε 50.000 με 100.000 χιλιόμετρα, με τα οχήματα που οδηγούνται εντός πόλης να παρουσιάζουν αναλογικά σημαντικότερη φθορά.

Πώς γίνεται η αλλαγή στα δισκόφρενα;

Η αλλαγή στα δισκόφρενα προτείνεται βεβαίως να γίνεται από κάποιον εξειδικευμένο μηχανικό, αφού πρόκειται για ένα μέρος του οχήματός σας που η αξιοπιστία και η ασφάλεια πρέπει να είναι εγγυημένες. Ο μηχανικός θα επιβεβαιώσει την ανάγκη για αλλαγή και θα την κάνει σε λίγο χρόνο. Πρέπει να βγουν τα μπουλόνια του τροχού, αφού σηκωθεί το όχημα, να αφαιρεθεί τελείως ο τροχός, να ξεβιδωθούν τελείως τα δισκόφρενα και να τοποθετηθεί το ανταλλακτικό με ασφάλεια, με όλες τις προβλεπόμενες βίδες να εγγυώνται ότι θα παραμείνει εκεί.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!
echo ‘’ ;